جمعه 23 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

ورود ۹ ایرباس‌ دست‌دوم توسط یک ایرلاین داخلی

139411081831358156990644.jpg
در حالی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای خرید ۱۳۸ هواپیمای نو با پول خارجی‌ها به تفاهم رسیده که خبر می‌رسد یک شرکت هواپیمایی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اقدام به خرید و ورود هواپیماهای دست‌دوم ایرباس کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طی هفته‌های اخیر و پس از اجرایی شدن برجام در دو مرحله با ایرباس و ATR برای خرید مجموعا 138 فروند هواپیما جهت به‌کارگیری در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) تفاهم و قرارداد امضا شد.

بر این اساس 45 فروند ایرباس 320، 45 فروند ایرباس 330 و 16 فروند ایرباس 350 و 12 فروند ایرباس سوپرجمبو 380 با تامین مالی از سوی بانک‌های اروپایی و گروه ایرباس خریداری می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



آندرس مدیرعامل گروه ایرباس با بیان این‌که تحویل ایرباس‌های A380 از سال 2020 میلادی آغاز می شود، گفته است:‌ تحویل هواپیماهای ATR از آبان‌ماه سال آینده آغاز و تا سال 2018 به پایان می‌رسد.

در حالی که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید اخیر هواپیما از کمپانی ایرباس عدم ارائه تضمین از سوی ایران و همچنین تامین مالی از سوی فروشندگان است که یک شرکت هواپیمایی در خلال مذاکرات برای خرید 138 فروند هواپیما نو، اقدام به ورود تعداد 9 فروند هواپیمای دست دوم ایرباس 340 کرده است.

منابع خرید این هواپیماها از محل صندوق توسعه ملی تامین شده و به صورت نقدی در اختیار این ایرلاین سبز قرار گرفته است.

گفته می‌شود این هواپیماها به‌طور متوسط دارای سن 15 سال بوده و برای هر کدام از آنها حدود 35 میلیون دلار پرداخت شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016