جمعه 23 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

بازداشت و اتهامات سنگین برای دو عضو گروه راک در ایران

تقاطع: دو عضو یک گروه موسیقی متال ایرانی، نزدیک به سه ماه را در سکوت خبری در بازداشت نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بوده‌اند.

نیکان خسروی ۲۳ساله و آرش ایلخانی ۲۱ ساله، دو عضو گروه متالِ “کانفس” (Confess) روز ۱۹ آبان‌ماه امسال (۱۰ نوامبر ۲۰۱۵) توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به بند دو-الف زندان اوین که تحت نظر این سازمان اداراه می‌شود، منتقل شدند.

Confess-Band.jpg
در عکس، از چپ به راست: آرش ایلخانی، نیکان خسروی، و شانتیا شکری (عضو سوم گروه کانفس) دیده می‌شوند.

آن‌گونه که یک منبع نزدیک به این دو موزیسین به “تقاطع” گفته، آن‌ها در بازجویی‌های فشرده با اتهاماتی چون “توهین به مقدسات”، “تبلیغ علیه نظام”، “تشکیل گروه زیرزمینی و غیرقانونی و ضبط موسیقی شیطانی در سبک راک و متال”، “نوشتن ترانه‌‌های ضد دین، خداناباورانه، آنارشیستی، و سیاسی”، و نیز “مصاحبه با یک ایستگاه رادیویی ممنوع در خارج از کشور” روبه‌رو بوده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این اتهامات می‌تواند برای نیکان خسروی و آرش ایلخانی، سال‌ها زندان را به همراه داشته باشد.

به گفته‌ی منبع “تقاطع”، این دو بعد نزدیک به سه ماه بازداشت که بیشتر آن در سلول‌های انفرادی بود، روز ۱۶ بهمن (۵ فوریه) با وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند و در حال حاضر در انتظار اعلام زمان تشکیل دادگاه‌شان به سر می‌برند.

این منبع هم‌چنین می‌گوید که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، کنترل حساب‌های کاربری فیسبوک و ای-میل نیکان خسروی و آرش ایلخانی، و نیز صفحه‌ی فیسبوک گروه “کانفس” را در سه ماه گذشته در اختیار داشته است.

خانواده و دوستان این دو موزیسین، دلیل رسانه‌ای نکردن خبر بازداشت آن‌ها را ترس از بدترشدن وضعیت‌شان در زندان عنوان کرده‌اند.

بازداشت دو عضو گروه “کانفس” کمتر از دو هفته بعد از انتشار آلبوم تازه‌شان با عنوان “در تعقیب رویاها” صورت گرفت.

“کانفس” در چهار سال فعالیت خود ۳۳ آهنگ را در قالب دو آلبوم منتشر کرد و چند جایزه‌ و موفقیت بین‌المللی را نیز در این مدت به دست آورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016