پنجشنبه 6 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ایران ۷هزار دلار به خانواده ‌کشته‌شدگان فلسطینی ‌می‌دهد

ایران هزاران دلار در اختیار خانواده فلسطینیانی می‌گذارد که در اعتراضات ضد اسرائيلی کشته شده‌اند. ایران همچنین اعلام کرد، از فلسطینیانی که پس از اعتراضات اخیر خانه‌هایشان توسط اسرائيل تخریب شده حمایت مالی می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دویچه وله ـ محمد فتحعلی، سفیر ایران در لبنان روز چهارشنبه ( ۵ اسفند/ ۲۴فوریه) از کمک مالی ایران به فلسطینیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، او در نشستی مطبوعاتی در بیروت گفت: «تصمیم گرفتیم به هر خانواده شهدای انتفاضه در قدس مبلغ هفت هزار دلار تقدیم کنیم.»

او همچنین از ارائه ۳۰هزار دلار به هر خانواده‌ فلسطینی که اسرائيل "در جریان انتفاضه قدس" منزل آنها را تخریب کرده است خبر داد.

واکنش اسرائيل

پس از اعلام این خبر اسرائیل این اقدام را محکوم کرد. وزارت خارجه اسرائيل در بیانیه‌ای آورد: «این مسئله بار دیگر نقش ایران در تشویق به ترور را نشان می‌دهد.»

در این بیانیه افزوده شده است: «ایران پس از توافق اتمی همچنان به این که بازیگر بزرگی در تروریسم بین‌المللی باشد ادامه می‌دهد.»

سه‌شنبه (۲۴ فوریه) ارتش اسرائيل خانه‌ دو فلسطینی را ویران کرد. این دو فلسطینی سال گذشته طی حملاتی در اسرائيل و کرانه باختری رود اردن پنج نفر را کشتند.

مقام‌های اسرائيلی می‌گویند، اقدام به تخریب خانه‌ها می‌تواند فلسطینی‌ها را از شرکت در حملات تازه علیه اسرائیلی‌ها بازدارد. حملاتی که از ماه اکتبر تا کنون جریان دارد منجر به کشتن شدن ۲۸ اسرائيلی و یک شهروند آمریکایی شده است.

موج جدید حملات که از اختلاف‌هایی بر سر مسجدالاقصی آغاز شد با چاقوکشی و تیراندازی فلسطینی‌ها علیه شهروندان اسرائيلی همراه بوده است.

در پنج ماه گذشته نیروهای امنیتی اسرائيل دست کم ۱۶۸ فلسطینی را کشتند. اسرائيل می‌گوید، ۱۱۱ نفر از آن‌ها از مهاجمان بودند اما بقیه در جریان درگیری‌ها حین اعتراضات ضد اسرائيلی کشته شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016