دوشنبه 17 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزیر ارتباطات: آغاز فاز سوم فیلترینگ هوشمند با واگذاری آن به شرکت‌ها

وزیر ارتباطات در مورد فاز سوم فیلترینگ هوشمند، گفت: این فاز از هفته قبل اجرایی شده به این معنا که فیلتر از مبادی ورودی برداشته و به شرکت‌های توزیع‌کننده اینترنت واگذار شده است، تا آنها براساس مشتریان فیلتر کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، محمود واعظی در جمع خبرنگاران در حاشیه دومین همایش ملی فضای مجازی پاک در مورد این همایش، گفت: فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید، که برای فرصت‌های آن باید مدیریت شود تا افزایش پیدا کند و برای تهدیدات نیز باید از روش‌های پالایش محتوای غیراخلاقی و ضددینی در کنار فرهنگ‌سازی استفاده شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تأکید کرد: از فرصت‌های فضای مجازی می توان برای تبلیغ دستاوردهای علمی کشور و همینطور اعتقادات مذهبی خودمان استفاده کنیم و تلاش کنیم تا این فضا سبب ارتقای آگاهی مردم و سرعت بخشیدن به حرفه مردم شود.

وزیر ارتباطات از تلاش دولت برای عملیاتی کردن شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک خبر داد و گفت: گام اول دولت الکترونیک به زودی برداشته می‌شود، چرا که هم‌اکنون دستگاه‌های مختلف زیادی به سامانه اصلی متصل شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش پهنای باند اینترنت داخل از ۶۲۰ گیگابایت بر ثانیه به ۴۰۰۰ گیگابایت در ثانیه خبر داد و گفت: امیدواریم که بتوانیم اینترنت بیشتری را دراختیار مردم قرار دهیم.

واعظی در مورد طرح‌های نیمه‌تمام سال ۹۴ گفت: توسعه زیرساخت‌های ICT بسیار پرهزینه است و با توجه به ارزان شدن نفت و مشکلات بودجه‌ای، فشار زیادی به دولت در این زمینه وارد شد.

وی همچنین در مورد ارزان شدن اینترنت و منتفی شدن خرید حجم اینترنتی، گفت: کمیته‌ای تشکیل شده تا در سازمان تنظیم مقررات، اقتصاد اینترنت مجدداً بررسی شود و امیدواریم که نتایج آن در نیمه اول سال آینده اجرایی شود و تعرفه‌ها مورد بازنگری قرار گیرد.

وزیر ارتباطات در مورد اینکه پیوست فرهنگی برای فضای مجازی تهیه شده است یا خیر، گفت: برای تهیه این پیوست یک مشاور گرفتیم و نتیجه کار آن را به مرکز ملی فضای مجازی فرستادیم و می‌توان گفت این پیوست در دستور کار قرار دارد.

واعظی همچنین در مورد فروش سهام اپراتور چهارم فیبر نوری، گفت: در حال مذاکره با چند شرکت خارجی در این زمینه هستیم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد زمان آغاز به کار فاز سوم فیلترینگ هوشمند گفت: این فاز از هفته قبل اجرایی شده که دولت فیلتر را از ورودی کشور برداشته و آن را دراختیار شرکت‌ها قرار داده است تا آنها با توجه به مشتریان خود، کار فیلترینگ را انجام دهند.

وزیر ارتباطات در مورد خاطره خوب خود در سال ۹۴ گفت: خاطره خوب من این است که مردم ما به بلوغ فکری لازم رسیده‌اند که در انتخابات از اینترنت استفاده‌های مناسب کنند و ما شاهد بودیم که مصرف کاغذ برای تبلیغات به شدت کاهش یافت.

وی تأکید کرد: بنابر گزارش‌ها، امنیت انتخابات امسال بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بود و حتی در حوزه‌هایی که در گذشته درگیری‌های طایفه‌ای رخ می‌داد، امسال این موضوعات رخ نداد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016