سه شنبه 31 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"رجانیوز" مسئول قتل ستایش، دختر شش‌ساله افغان را معرفی کرد

دو روز پس از انتشار گسترده خبر تجاوز و قتل دردناک یک دختر شش‌ساله افغان به نام «ستایش» توسط پسری حدوداً ۱۷ ساله، حالا یک سایت نزدیک به مخالفان جدی دولت یازدهم و از حامیان مشهور محمود احمدی‌نژاد، خون این دختربچه را گردن دولت و بویژه وزیر ارتباطات انداخته است!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ایسنا، سایت «رجانیوز» با لحن و ادبیات مخصوص خود، نوشته است که «آقایان وزارت ارتباطات! مسئول مستقیم تراژدی «ستایش» شما هستید. آن روزی که به اسم «اینترنت آزاد» و برای مصارف انتخاباتی چشم بر کانال‌های مستهجن تلگرام بسته شد، باید منتظر این روزها می‌نشستیم!»

این سایت افزوده است: همان روزی که آقای رئیس‌جمهور در حال سخنرانی بود و از اعتماد به جوانان در زمینه استفاده از اینترنت و لزوم رفع محدودیت‌ها و فیلترینگ در این زمینه صحبت می‌کرد، یک نوجوان ۱۵ - ۱۶ ساله یک گوشی اندرویدی خرید و «تلگرام» را روی آن نصب کرد و به دریای کانال‌های مستهجن افتاد؛ دریایی که حالا به رنگ سرخ درآمده؛ سرخی خونِ «ستایش قریشی.»

156250_616.jpg

در بخش دیگری از گزارش جهت‌دار این سایت، آمده است: از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، بسیاری از کارشناسان نسبت به بی‌توجهی مقامات ارشد دولت درباره مساله اینترنت و کنترل مجاری غیراخلاقی آن هشدار دادند؛ هشدارهایی که البته همگی با پاسخ تند حسن روحانی روبرو شد ... و حالا خانواده ستایش قریشی، دختر معصوم شش‌ساله از رئیس‌جمهور می‌خواهند که این خطا را به عقب بازگرداند تا آنها دوباره بتوانند خنده‌های شیرین دخترشان را تماشا کنند.

این گزارش، چنین جایت فجیعی را به گردن سیاست‌های دولت در قبال اینترنت انداخته و تأکید دارد که ۲۵ درصد از محتوای اینترنت، تولیدات مطلق پورن و سکس است و همین مسأله موجب جنایت فجیع علیه ستایش شده است.

در ادامه گزارش این سایت، پس از توضیح درباره نحوه آشنایی با گروه‌ها و کانال‌های مستهجن در تلگرام، تصریح کرده است: البته محتوای غیراخلاقی، تنها مشکل اینترنت نیست؛ بلکه انتشار محتوای ضد دینی و ضد عقاید مذهبی هم یکی دیگر از کارکردهای اصلی فضای مجازی است که زمینه را برای سست شدن باورهای اعتقادی جوانان فراهم می‌کند و نهایتاً نوجوانان و جوانان در اثر محرک‌های جنسی در اینترنت و به دلیل عدم توانایی در پاسخگویی صحیح به آن، مرتکب جنایاتی نظیر ماجرای ستایش می‌شوند.

در ادامه آمده است: قطعاً رئیس‌جمهور، وزیر ارتباطات و وزیر اطلاعات در مسأله کشته شدن نونهال ۶ ساله - آن هم با این صورت فجیع - سهل‌انگاری کرده‌اند؛ چراکه وقتی دسترسی به اینترنت آزاد و کانال‌های پورن و ... را به دلیل استفاده‌های انتخاباتی آزاد می‌گذارند و هر کودک نابالغی می‌تواند به سهولتِ خریدن یک سیم کارت پنج هزار تومانی، به آنها دسترسی داشته باشد، نتیجه‌ قطعاً همین تراژدی تلخی است که این روزها شاهد آن هستیم.

این گزارش پیش‌بینی کرده است: متأسفانه باید اذعان کرد که با ادامه این وضعیت، ستایش تنها قربانی پمپاژ شبانه‌روزی محتوای غیراخلاقی و ضداعتقادی نخواهد بود و این، آغاز مسیری است که کشورهای غربی تا انتهای آن رفتند و حالا قرار است با شعارهای شبه‌روشنفکری و وعده‌های انتخاباتی بر سر ما نیز بیاید. آقای رئیس‌جمهور باید بداند که آزادی اینترنت یعنی یکی از محوری‌ترین سوالات مردم از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در میتینگ‌های تبلیغاتی، برنامه آنها برای جلوگیری از موج وحشتناک تجاوز به دختران در دانشگاه‌های این کشور است.


شباهت بازیگران ایرانی و خارجی به همدیگر!


آغاز برخورد پلیس با "بدحجابان"


رژه نوروزی ایرانی‌ها در نیویورک


فیروزآبادی زیرآب این روحانی را به خاطر چلوکباب زد!


تصاویر بازیگر زن ایرانی آزاده صمدی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016