شنبه 11 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"کاهش ۳۰ درصدی مهاجرت ایرانیان، ۹۵ درصد پناهجویان ایرانی مشکلی برای بازگشت ندارند"

74754_w640_r1_s.jpg
رادیو فردا - حسن قشقاوی، معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه، از کاهش ۳۰ درصدی مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ خبر داده و احتمال داد که این روند در سال جاری نیز ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، معاون وزیر خارجه ایران روز جمعه، دهم اردیبشت‌ماه، در یک نشست خبری اعلام کرد در سال ۹۴، حدود ۵۰۰ هزار سند مربوط به مسافرت ایرانیان اعم از نخبه و غیر نخبه به خارج از ایران صادر شده که نسبت به صدور ۷۰۰ هزار سند در سال ۹۳، کاهشی ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مهاجرت دائمی نخبگان ایرانی به خارج از کشور که با عنوان «فرار مغزها» از آن یاد می‌شود در سال‌های گذشته همواره خبرساز بوده است.

بر اساس اعلام صندوق بین‌المللی پول، در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۸ خورشیدی)، ایران از نظر مهاجرت نخبگان، در میان ۹۱ کشور در حال توسعه و توسعه‌نیافته مقام نخست را داشت.

در بهمن‌ماه پارسال هم محمدباقر لاریجانی، معاون وزیر بهداشت، از مهاجرت ۱۰ هزار دانشجو به آمریکا برای تحصیل طی سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ خبر داد.

همچنین بر اساس گزارش سازمان جهانی دارایی‌های معنوی، طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ میلادی، بیش از ۹۶ درصد ابداعات و اختراعات ایران به دست ایرانیانی به ثبت رسیده است که در خارج از ایران زندگی کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون وزیر امور خارجه ایران می گوید ۹۵ درصد پناهجویان ایرانی مشکلی برای بازگشت به ایران ندارند

معاون امور ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی می گوید بین سه تا ۵ درصد ازپناهندگان ایرانی عضو اپوزیسیون می شوند.

به گزارش ایسنا حسن قشقاوی در این زمینه افزوده است که ۹۵ درصد پناهجویان ایرانی مشکلی برای بازگشت به ایران ندارند.

به گفته این مقام وزارت خارجه، تنها «برخی» از موارد خاص هستند که با برخورد حقوقی و قضایی مواجه می‌شوند، که این موضوع مربوط به وزارت خارجه نمی‌شود و مربوط به سازمان‌های دیگر است.

حسن قشقاوی همچنین گفته است که ایران مایل است پناهجویانی که در کمپ‌ها و شرایط سخت زندگی می کنند، به ایران بازگردند و وزارت امور خارجه در این زمینه به نمایندگی‌های ایران دستورالعمل کتبی داده است.

پیشتر گزارش شده بود که ایران و استرالیا در حال مذاکره برای تسهیل بازگشت پناهجویانی هستند که در استرالیا ، پاپوئا گینه نو و نائورو در بلاتکلیفی به سر می برند.


دختر تایلندی از آزار جنسی در ایران می‌گوید


گاردین: چرا بسیاری از ایرانی‌ها از حجاب متنفر شده‌اند


یک تابستان قبل از انقلاب در کنار دریای خزر


تصویری: بازگشت جوانان سوری به میخانه های دمشق


عکس یادگاری فوتبالیست های دختر زیر ۱۶ سال ایران و امریکا


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016