پنجشنبه 16 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

۱۰ شهر مهم اصولگرایان

در مشهد، قم، کرمانشاه، کرمان، همدان، بندرعباس، زنجان، کاشان،بروجرد، خمینی شهر لیست اصولگرایان برنده انتخابات شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در انتخابات مجلس با وجود اینکه اصلاح‌طلبان در تعداد قابل توجهی از حوزه‌های انتخابیه پیروز شدند، اما در بعضی حوزه‌های انتخابیه لیست اصولگرایان پیروز انتخابات شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشهد: پایتخت اصولگرایی

کسب تمام کرسی‌های ممکن در مشهد، بار دیگر اقتدار اصولگرایان را در مشهد نشان داد. پیش از این در سال ۹۲ نیز تمام کرسی‌های شورای شهر مشهد در اختیار اصولگرایان قرار گرفته بود. در روزهای گذشته نیز اخبار موثقی شنیده شده است که به زودی بعضی نمایندگان ناکام تهران راهی مشهد خواهند شد تا در مسئولیت‌های مختلف استان قرار بگیرند.

قم: اصولگرایان و بحران هویت

تنها شهر ایران که اگر همه گزینه‌های اصلاح‌طلب تایید صلاحیت می‌شدند باز هم شانس اصولگرایان روی کاغذ بیشتر بود شهر قم بود. حضور برخی چهره‌های تاثیرگذار جریان اصولگرا در قم این شهر را به یکی از پایگاه‌های مهم اصولگرایان تبدیل کرده و البته تشکیل مجامع روشنفکری و گروه‌های هنری در قم و مشهد دشوار‌تر از تهران و اصفهان و شیراز است. با این حال اصولگرایان قمی با شخصیتی مثل علی لاریجانی مواجه هستند. فردی که در دور اول در لیست اصولگرایان نبود اما در لیست اصلاح‌طلبان قرار گرفت و وارد خانه ملت شد و حالا مهم‌ترین گزینه اصولگرایان برای ریاست مجلس است.

کرمانشاه: پیروزی در دور اول

کرمانشاه تنها شهری بود که پیروزی لیست امید در دور دوم انتخابات قطعی بود. هر دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه در دور اول نامزد لیست امید بودند. با این حال اصولگرایان در دور اول انتخابات دو نماینده اصولگرا را به مجلس فرستاده بودند تا در کرمانشاه نیز پرچم اصولگرایی بالا باشد.

کرمان: با تشکر از آقای وزیر

اگر مصری، وزیر رفاه دولت احمدی‌نژاد برگ برنده اصولگرایان کرمانشاه در مجلس نهم و دهم بود، در کرمان این زاهدی بود که امید لیست اصولگرایان شد. کرمان دو نماینده در مجلس دارد و دو نماینده لیست امید سوم و چهارم شدند و در رسیدن به مجلس ناکام ماندند.

همدان: سه گانه یاران احمدی‌نژاد

در همدان هم لیست اصلاح‌طلبان توفیقی برای ورود به مجلس نداشت و اصولگرایان با حاجی‌بابایی پیروز انتخابات شدند. دومین منتخب مردم همدان خجسته است که گرایش حمایت از دولت دارد و در لیست اصولگرایان قرار نگرفت.

بندرعباس: ‌جراره افتاد

اصولگرایان دو کرسی از سه کرسی مجلس را در بندر عباس به خود اختصاص دادند اما سومین کرسی به یک چهره مستقل رسید تا جراره، چهره تندروی مجلس در راهیابی به خانه ملت ناکام بماند.

زنجان: شکست در دور دوم

با وجود اینکه هر دو نامزد اصلاح‌طلب توانسته بودند به دور دوم انتخابات راه پیدا کنند اما در دور دوم یک اصولگرا و یک چهره مستقل وارد مجلس شدند تا بزرگ‌ترین شکست اصلاح‌طلبان در دور دوم در زنجان رقم بخورد.

کاشان: منتظر منصوری آرانی

اصلاح‌طلبان کاشانی تا روزهای آخر امیدوار بودند منصوری آرانی تایید صلاحیت شود اما در ‌‌نهایت او تایید نشد تا اصولگرایان در کاشان با سید جواد ساداتی‌نژاد صاحب تنها کرسی این شهر در مجلس باشند.

بروجرد: بروجردی سناتور شد!

در بروجرد با وجود اینکه بیرانوند نتوانست وارد مجلس شود و یک نفر از چهره‌های تندروی مجلس کمتر شد اما «علا‌الدین بروجردی» برای پنجمین بار وارد مجلس شد تا تبدیل به یکی از قدیمی‌ترین نمایندگان ادوار مجلس شود و وزنه اصولگرایان را در بروجرد بالا ببرد.

خمینی شهر: جبران شکست در مرکز استان

به جز کاشان در خمینی‌شهر و نجف آباد، شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر در استان اصفهان نیز اصولگرایان پیروز انتخابات شدند. در خمینی شهر ابطحی از جمله افراد نزدیک به تفکر جبهه پایداری وارد مجلس شد.


فوت ناگهانی مجری صدا و سیما + ویدئو


واکنش مینو خالقی به انتشار تصاویرش در فضای مجازی


افتتاح اولین شعبه نمایندگی برند لوکس ورساچه در تهران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016