يكشنبه 26 ارديبهشت 1395

"شکایت علیه ستاره درخشش مدیر بخش فارسی صدای آمریکا در دادگاه فدرال"

voa-e1463175465759.jpg
رادیو کوچه - دو تن از کارکنان سابق صدای آمریکا با طرح دعوی، ستاره درخشش مدیر بخش فارسی صدای آمریکا و بخش مدیریتی کل این رسانه (BBG) را به دادگاه فراخواندند. بنابر اعلام وکیل این دو خانم درخشش و بی‌بی‌جی باید در یک دادگاه فدرال آمریکا حاضر شوند.

علی هریسچی وکیل اردوان روزبه و سهیلا جنگ‌جو اتهام وارده به مدیران صدای آمریکا را نقص حق آزادی بیان خواند.

دفتر حقوقی هریسچی هم‌چنین اعلام کرده است: «این شکایت که در نهم ماه می سال تحویل دادگاه شده است، به طور مشخص اشاره دارد که آقای روزبه و خانم جنگ‌جو، شاکیان این دعوا، شکواییه‌ای را در دادگاه فدرال در واشنگتن طرح نموده‌اند که به موجب آن مدعی‌ هستند خانم درخشش و بخش مدیریتی صدای آمریکا (BBG) عامدانه و معاندانه اقدامات تنبیهی را علیه این دو شخص صرف به دلیل استفاده این افراد از حق آزادی بیان که از متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا نشات گرفته است، اعمال نموده‌اند.» هم‌چنین در طی بیانیه‌ای این دفتر تاکید‌ می‌کند: «خوانده‌های این پرونده اقدامات تلافی جویانه‌ای را با سو استفاده از موقعیت‌های شغلی و سازمانی خود، علیه افشاگری‌های شاکیان از فساد و سو مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا به مدیریت خانم درخشش انجام داده‌اند. خانم درخشش به جای پاسخ‌دادن به نگرانی‌های ابراز شده، با همراهی بی بی جی، اعتراض شاکیان را سرکوب نموده و با پایان دادن به قراردادهای کاری، آن‌ها را مجبور به پرداخت هزینه‌ایی گزاف بابت افشاگری‌شان کرده است. آن‌چه مسلم است این است که رفتار خانم درخشان تحت حمایت کامل بی بی جی صورت گرفته است.»

وکیل این پرونده در بخشی دیگر از بیانیه رسمی خود تاکید دارد: «این شکواییه حقوقی پس از طرح شکایات بسیاری علیه بی بی جی و صدای آمریکا به دلیل تبعیض و اقدامات غیرقانونی اداری تنظیم و ثبت شده است. در ماه‌های گذشته، مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا با انتقادات عمومی بسیاری به خاطر ضعف برنامه‌ها و عدم کفایت مدیریت مواجه شده است. گزارش اخیر اداره مدیریت کارکنان دولتی موید سوءمدیریت و سوءاستفاده از قدرت در صدای آمریکا است. بر اساس این گزارش، شصت درصد کارکنان بخش فارسی صدای آمریکا اذعان داشته‌اند که با اقدامات خودسرانه، شخص محور، رفتارهای غیرحرفه‌ای و نیز اعمال قدرت در حمایت از اهداف سیاسی و حزبی خاص در این سازمان برخورد نمی‌شود. درحالی‌که اکثریت کارمندان این سازمان به وجود فسادی گسترده و نهادینه در بخش فارسی صدای آمریکا اذعان دارند، تنها بیست و شش درصد این افراد برای افشای چنین رفتارهای غیرقانونی‌ای احساس امنیت کرده و معتقدند در صورت اقدام به چنین عملی، از اعمال تلافی جویانه در امان خواهند بود. دعوی حقوقی طرح شده توسط خواهان‌ها، مشخصا بر این هدف استوار است که رویه تلافی جویانه فعلی را به چالش بکشد و در مقابل فرهنگی که به مدیران بخش فارسی صدای امریکا حاشیه امنیت خدشه‌ناپذیری ایجاد نموده است، بایستد.»

علی هریسچی هم چنین تاکید می‌کند با تکمیل شدن روند پرونده، احتمال زیادی وجود دارد که شاکیان دیگری هم علیه خانم درخشش و بخش مدیریت صدای آمریکا وجود داشته باشد. «سوءاستفاده از قدرت در بخش فارسی صدای آمریکا و تعدی نسبت به حقوق خواهان‌های این دعوا اساسا مساله‌ای عمومی است چرا که بخش فارسی صدای آمریکا با بودجه دولت فدرال اداره می‌شود. ضروری است که این فساد گسترده متوقف گردد و با افرادی که از وضعیت شغلی خود و اعتباری که به سبب داشتن شغل در دولت فدرال کسب نموده‌اند سوءاستفاده کرده و در پشت مقام و منصب خود مخفی شده‌اند، برخورد جدی صورت گیرد. شایسته است که بودجه‌ای که از پرداخت مالیات توسط شهروندان حاصل می‌شود، صرف نقض حقوق و آزادی‌های مدنی افراد نگردد.»
به گفته وکیل این پرونده اینک برخی کارمندان بخش فارسی نیز ضمن تایید اعتراض نسبت به تخلفات صورت پذیرفته بر این باورند که «مدیریت بخش فارسی فضایی را ایجاد کرده است که کارمندان همه از انتقام‌جویی می‌ترسند. کارمندان این واقعیت را پذیرفته‌اند که ترجیحات شخصی و پارتی بازی یک حقیقت اجتناب‌ناپذیر است و آنان هیچ اقدامی برای مقابله با این رویه غلط نمی‌توانند انجام دهند. مدیران ارشد نیز هیچ اقدام توبیخی و بازدارنده خاصی در جهت جلوگیری از رواج فرهنگ تبعیض انجام نداده‌اند. رویه غلط سکوت و انفعال در برخورد با مدیریت بخش فارسی آمریکا و عدم توجه به مسوولیت این افراد در خصوص اعمال غیرقانونی مدیران باعث ایجاد هراس، فقدان انگیزه، و حس عمومی فقدان اثربخشی در میان کارکنان این سازمان شده‌است.»

بر اساس شکایت شاکیان این پرونده، شاکیان هر کدام به مبلغ نیم میلیون دلار علیه خانم درخشش و مدیریت صدای آمریکا (BBG) ادعای خسارت کرده اند.
بی بی جی یک بنگاه مستقل فدرال است که وظیفه نظارت بر تمامی بنگاه‌های خبری با حمایت مالی دولتی و همچین بنگاه‌های خبری برون مرزی را برعهده دارد. بخش فارسی صدای آمریکا، تحت مدیریت این سازمان است.


آواز خوانی یک روحانی در حضور قالیباف


افتتاح کافه در صندوق عقب ماشین‌ ۲۰۶


صفحه اینستاگرام بچه پولدار های تبریز هم آمد


مجسمه ای‌ به شکل فیل که از زاویه دیگر به شکل زرافه است


Published from gooya news {http://news.gooya.com}
Copyright © 2009 news.gooya.com
All rights reserved for the original source