جمعه 7 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

قیمت نفت برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ از مرز ۵۰ دلار گذشت

0,,16297570_303,00.jpg

دویچه وله - بهای نفت در پی انتشار خبر کاهش ذخایر نفتی آمریکا، پیامدهای آتش‌سوزی اخیر در کانادا و اختلال تولید در نیجریه، برای نخستین بار در نیمسال گذشته از مرز ۵۰ دلار برای هر بشکه بالاتر رفت. مشخص نیست این روند تداوم یابد.

روز پنجشنبه (۲۶ مه/ ۶ خرداد) در بازارهای آسیایی هر بشکه نفت (۱۵۹ لیتر) برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه ۵۰ دلار و هفت سنت معامله شد. این قیمت ۳۴ سنت بیشتر از بهای این نفت در روز چهارشنبه بود. بهای نفت وست‌تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۲ سنت افزایش در هر بشکه، به ۴۹ دلار و ۸۸ سنت رسید. این برای نخستین بار از نوامبر ۲۰۱۵ است که نفت بیشتر از بشکه‌ای ۵۰ دلار معامله می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یک روز پیش از این وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بود که از حجم ذخایر نفتی این کشور در طول یک هفته بیش از ۴ میلیون بشکه کاسته شده است. از سوی دیگر بانک مرکزی کانادا در مورد پیامدهای منفی آتش‌سوزی گسترده اخیر در این کشور هشدار داده است. بر این اساس، در چند منطقه تولید نفت متوقف شده است. افزون بر این، تولید نفت در نیجریه هم به دلیل خرابکاری مختل شده است.

بهای نفت که در نیمه سال ۲۰۱۴ به ۱۱۰ دلار در هر بشکه رسیده بود، در ماه‌های اخیر تا ۲۷ دلار در هر بشکه کاهش یافت. هنوز به روشنی نمی‌توان گفت که رد کردن مرز ۵۰ دلار در هر بشکه به معنای پایان دوران نفت ارزان باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016