جمعه 7 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
21 اردیبهشت» !Hello Mr. Khamenei احمد وحدت‌خواه
7 اردیبهشت» كاش سیدعلی الیزابت می‌شد! احمد وحدت‌خواه
پرخواننده ترین ها

برباد رفتگان! احمد وحدت خواه

ahmad-vahdat1.jpg
در همه سالهایی که جنگ های چریکی خونین در خیابانهای کشور مهمترین تهدید برای رژیم گذشته محسوب می شد و جوانان میهن ما زندگیهای خود را وقف آرمانهای «توحیدی» و «سوسیالیستی» می کردند و برادرکشی به نام «آزادیخواهی و مبارزه با امپریالیسم» صحنه گردان سیاست ایران بود، رهبران وحشت بزرگی که شاه وقوع آن را پیش بینی می کرد در نقش مسولین نگارش کتابهای دینی مدارس کشور و گردانندگان مساجد ایرانیان در اروپا حقوق بگیران دولت شاهنشاهی بودند!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ویژه خبرنامه گویا

فصل فصل سینماست اما «برباد رفته» دیگر داستان عشق هالیوودی ما نیست.
زیرا آقای پرویز معتمد نامی که از مسولان رده بالای ساواک بوده است در مصاحبه ای خواندنی با آقای ایرج مصداقی در همین سایت گویا ضمن ارایه پیشینه و فعالیت های گذشته خود در عملیات تعقیب و دستگیری مخالفان حکومت گذشته اعلام کرده است که دیگر امروز هیچ دشمنی و یا نفرتی از چریکهای سازمان فداییان و مجاهدین خلق ندارد چون به گفته او «امروز دشمن من و ما و چریکهای فدایی و مجاهد حاکمیت ر‌ژیمی است که ایران مان را بر باد داده است».

محمد رضا شاه زمانی گفته بود بزرگترین غصه او این است که جوان ایرانی با حمایت دولت و خانواده و تحمل هزاران مشکل سرانجام برای کسب دانش و آموختن کارکرد نظام سرمایه داری و سپس استفاده از اندوخته های خود برای پیشرفت میهنش به کشورهای غربی فرستاده می شود اما همان روز ورودش به این کشورها وارد کنفدراسیون و کمونیست می شود.

در سالهای پیش از وقوع انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین مباحث بیهوده ایديولوژیک که در برخی موارد به کتک کاریهای شرم آور هم در میان هواداران بخش های مختلف کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در خارج کشور ختم می شد موضوع «مبارزه چریکی» با حکومت شاه بود.

هواداران این مشی بحثشان این بود که در اثر عملیات مسلحانه بر علیه افراد و نمادهای دولتی و نظامی وابسته به رژیم گذشته که به کشتن تعداد زیادی انسان از هر دو طرف نیز انجامیده بود ظاهرا جو اختناق سیاسی مورد انتقاد آنها و هیبت رژیم شاه شکسته می شود و توده های مردم جرئت مخالفت با حکومت را پیدا می کنند.

در مقابل، مخالفان مبارزات چریکی اعتقاد داشتند که عملیات مسلحانه معدودی روشنفکر جدا از توده های مردم در بهترین حالت به کشتن تعدادی از وابستگان حکومت پهلوی ختم می شود که جای آنها را دیگران پر می کنند و جو اختناق سیاسی به علت تعقیب عاملین این ترورها گسترده تر هم می شود.

در همه سالهایی که این جنگ های چریکی خونین و مخرب در خیابانهای کشور مهمترین تهدید برای رژیم گذشته محسوب می شد و جوانان میهن ما دسته دسته زندگیهای خود را وقف آرمانهای «توحیدی» و «سوسیالیستی» خود می کردند و برادرکشی به نام «آزادیخواهی و مبارزه با امپریالیسم» صحنه گردان سیاست ایران بود، رهبران وحشت بزرگی که شاه وقوع آن را پیش بینی می کرد در نقش مسولین نگارش کتابهای دینی مدارس کشور و گردانندگان مساجد ایرانیان در اروپا حقوق بگیران دولت شاهنشاهی بودند!

به این پرت بودن حواس یا در واقع خودکشی دستجمعی ملت ایران به رهبری حاکمان و مخالفان بیافزاییم تضاد تاریخی سازمانها و سران کشورهای عرب در مخالفت با ناسیونالیسم ایرانی و توطئه کمپانیهای نفتی غربی بر علیه نقش ایران در اوپک را، آنگاه متوجه دلایل سقوط یکشبه کشور به قهقرا خواهیم شد.

و این همان اعتراف دیگر آقای پرویز معتمد در مصاحبه مزبور است که می گوید، هم رژیم شاه و هم فداییان و مجاهدین خلق همزمان بازندگان واقعی انقلاب اسلامی بوده اند!

بی جهت نیست که ماحصل انقلاب خونین اسلامی پس از چهل سال جنگ و اعدام و زندان و شکنجه و تبعید و تحریم و نابودی میهن ما، سرانجام این شد که ما به جای رسیدن به آزادی و استقلال در حکومت پرولتاریای فداییان و جامعه بی طبقه توحیدی مجاهدین پس از سرنگونی رژیم شاه، امروز به وزیدن باد بر زیر موی خانم هایی که روسری را به سخره می گیرند و گرفتن اجازه از ارشاد برای گوش دادن به چهارمضراب در کنسرتها دل خوش کرده ايم!
بیله دیگ بیله چغندر!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016