جمعه 7 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
19 دی» دست‌بوسی وزیر آموزش و پروش دولت حسن روحانی + تصویر
پرخواننده ترین ها

دولت روحانی منافع سپاه را به خطر انداخته

212310C2_s.jpg

رویترز: گرایش دولت روحانی به شرکت‌های خارجی منافع سپاه را به خطر انداخته

صدای آمریکا - با اجرای برجام، گرایش دولت حسن روحانی برای جذب شرکت‌های خارجی، منافع شرکت‌های متعلق به سپاه پاسداران، از جمله شرکت خاتم الانبیاء بزرگترین شرکت ساختمانی کشور را، به مخاطره انداخته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از تحلیلگران و مدیران صنعتی در ایران می‌نویسد، پس از سال‌ها تحریم، با اجرای برجام، دولت روحانی در نظر دارد که با انجام پروژه‌های زیربنایی به اقتصاد شکننده ایران جان تازه‌ای ببخشد، ولی به نظر می‌رسد شرکت خاتم الانبیاء، که به گفته مدیرعامل اش بیش از یک میلیون نفر را در استخدام دارد، در فهرست پیمانکاران دولت قرار ندارد.

دولت حسن روحانی برای انجام پروژه‌های زیربنایی کشور، به جای استفاده از شرکت خاتم الانبیاء، به شرکت‌های خارجی روی آورده است. وی با توجه به صدمات مالی ناشی از سال‌ها تحریم و قیمت پائین نفت، و به دنبال آن، کسری بودجه کشور، تلاش می‌کند تا از طریق بستن قرارداد با شرکت‌های خارجی از حمایت مالی آنها برخوردار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سعید لیلاز اقتصاددان در ایران می‌گوید، ایران اکنون با وخیم ترین بحران مالی تاریخی اش مواجه شده است. خزانه دولت خالی است و شرکت خاتم الانبیاء و سایر شرکت‌های کشور دسترسی به منابع مالی ندارند. بنابراین اولویت دولت در پروژه های ساختمانی و زیربنایی کشور بر آن است که از شرکت‌های خارجی استفاده کند.

در ماه جاری میلادی، ایران و شرکت ساختمانی "دوو" (Daewoo) پیش نویس توافقی را به امضا رساندند که به موجب آن این شرکت بخشی از هزینه بزرگراه تهران-شمال را به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تأمین و احداث خواهد کرد.

به گزارش رویترز ایران در مراحل نهایی گفت‌وگو با دو شرکت چینی است، تا پروژه خط راه آهن تهران-مشهد را با هزینه سه میلیارد دلار، و پروژه ساخت کشتی‌های باری و نفتکش را با هزینه ۱۲ میلیارد دلار هزینه به اجرا بگذارد.

به گفته تاجری که مستقیماً با مقامات بلندپایه ایران در تماس است، شرکت خاتم الانبیاء طی چهار ماه گذشته در بیش از ۱۰ مناقصه پروژه های بزرگ شرکت کرده، ولی دولت در هیچ موردی با این شرکت به توافق نرسیده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016