دوشنبه 10 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

موج جدید اعتصاب در زندان‌ها؛ دست‌کم هفت زندانی در اعتصاب

دست‌کم هفت زندانی سیاسی و عقیدتی در زندان‌های مختلف از جمله احسان مازندرانی، جعفر عظیم‌زاده، مریم نقاش زرگران، محمدصدیق کبودوند، رسول رضوی، حشمت الله طبرزدی و محمد عبدالهی در اعتراض به وضعیت‌شان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند. در این میان وضعیت جسمانی تعدادی از آنان به شدت وخیم گزارش می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احسان مازندرانی، جعفر عظیم‌زاده، مریم نقاش زرگران، محمدصدیق کبودوند، رسول رضوی، حشمت طبرزدی و محمد عبدالهی در زندان‌های اوین، رجایی‌شهر و ارومیه در اعتراض به وضعیت‌شان در اعتصاب غذا به‌سر می برن. حال عمومی تعدادی از آنان بسیار وخیم گزارش شده است.

جعفر عظیم‌زاده کارگر زندانی در زندان اوین در اعتراض به «سرکوب فعالیت های کارگران و معلمان از طریق پرونده سازی‌های امنیتی» در سی‌ودمین روز اعتصاب غذا به سر می برد. این کارگر زندانی تاکنون دست‌کم دوبار به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده و بدون رسیدگی کامل و بدون درمان به زندان بازگردانده شده است.

جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفندماه سال ۹۳ از سوی دادگاه انقلاب به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم و درحال حاضر در بند هشت زندان اوین نگهداری می شود.

محمدصدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان علیرغم ابتلا به بیماریهاى متعدد و پیشرفته در اعتراض به پرونده سازى اخیر از ١٩ اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذا زده است. وی روز گذشته به دلیل وخامت حالش در بیست‌وسومین روز اعتصاب برای دومین بار به بیمارستان منتقل شد.

محمد صدیق کبودوند از دهم تیرماه ۱۳۸۶، بازداشت و زندانی شده ‌است. او در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ده سال حبس و از بابت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به تحمل یک سال حبس و در مجموع به تحمل یازده سال حبس محکوم شده است. حکم صادره در شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ده سال حبس از بابت تاسیس سازمان، مورد تایید قرار گرفته و قطعی شده است.

احسان مازندرانی، روزنامه نگار زندانی از چهارده روز پیش در اعتراض به دستگیری و روند رسیدگی به پرونده‌اش از بدو ورود به بند دو-الف سپاه در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است. وی هم اکنون در بند هشت زندان اوین نگهداری و به هفت سال زندان در دادگاه بدوی محکوم شده است.

مریم نقاش زرگران، زندانی عقیدتی و بیمار بند زنان زندان اوین نیز در اعتراض به عدم رسیدگی به بیماری‌ها، وضعیت پرونده، عدم آزادی مشروط و مخالفت با اعطای مرخصی در پنجمین روز اعتصاب غذا به‌سر می برد. این نوکیش مسیحی شب گذشته به دلیل وخامت حالش به طور اورژانسی به بیمارستان شهدا منتقل شد با این‌حال در حالت بیهوش دوباره به زندان بازگردانده شد.

به گفته خانواده حشمت طبرزدی، این فعال سیاسی که به تازگی بار دیگر بازداشت شده و به صورت بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری می شود، در اعتراض به دستگیری دوباره در اعتصاب غذا به‌سر می برد. از تاریخ اعتصاب غذای این زندانی اطلاع دقیقی در دست نیست.

کیلومترها دورتر از پایتخت، رسول رضوی فعال ترک (آذری) در اعتراض به روند دستگیری و محاکمه خود، در یازدهمین روز اعتصاب غذا در زندان مرکزی تبریز به‌سر می‌برد. این زندانی اتمام اعتصاب غذای خود را منوط به لغو احکام صادره از طرف شعبات ۲ و ۳ دادگاه انقلاب شهر تبریز و برگزاری مجدد دادگاهی کاملا علنی و عادلانه اعلام کرده است.

محمد عبدالهی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه که چندی پیش نسبت به اجرای حکمش نیز هشدار داده شد، در اعتراض به حکم «ناعادلانه» و نحوه رسیدگی به پرونده از روز گذشته دست به اعتصاب غذای نامحدود زد.

لازم به یادآوری است، آرش مکری و محمدامین آگوشی نیز در ماه گذشته اعلام اعتصاب غذا کرده بودند اما از تداوم یا پایان اعتصاب این دو زندانی اطلاعی در دست نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016