پنجشنبه 13 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ترکیه سفیر خود را از آلمان فراخواند

D7BE30F0-95.jpg

صدای آمریکا - روز پنجشنبه قانونگذاران پارلمان آلمان با تصویب قطعنامه ای به اتفاق آرا، کشتار ارامنه در دوران حکومت عثمانی ها در سال ۱۹۱۵ را یک "نسل کشی" دانستند. به این ترتیب، آلمان به جمع ۲۰ کشور دیگری پیوست که کشتار ارامنه را نسل کشی دانسته اند.

ترکیه به تصویب این قطعنامه واکنش نشان داد و سفیر خود را برای "مشورت" از آلمان فراخواند و اقدام آلمان را یک اشتباه تاریخی خواند.

ارامنه می گویند در دوران حکومت عثمانی ها یک میلیون و پانصد هزار نفر از ارامنه کشته شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما ترکیه می گوید این آمار صحیح نیست و تعداد کشته شدگان بسیار کمتر بوده است. ترکیه همچنین به شدت مخالف استفاده از عبارت نسل کشی برای آن واقعه است.

این قطعنامه در حالی تصویب شده است که ترکیه با کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان بر سر بحران پناهجویان و همچنین تقاضاهای ترکیه از اتحادیه اروپا برای لغو ویزای سفر شهروندان ترک به اروپا، رایزنی می کنند.

در همین حال، ارمنستان از اقدام آلمان استقبال کرد. ادوارد نالباندیان، وزیر امورخارجه ارمنستان گفت اقدام پارلمان آلمان، یک مشارکت با ارزش در شناسایی و محکومیت کشتار ارامنه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016