یکشنبه 16 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

"مرد ژله‌ای" به جرم تجاوز به عنف در شیراز اعدام شد

بی‌بی‌سی: مردی که در رسانه‌های ایران با عنوان "مرد ژله‌ای" شناخته می‌شد، صبح امروز یکشنبه ۱۶ خرداد در شهر شیراز و در ملا عام به دار آویخته شد.

این فرد ۲۲ ساله که از سوی قوه قضاییه به نام "امین د" معرفی شده است، در دادگاه به اتهام تجاوز به عنف و فساد فی‌الارض مجرم شناخته شده و به اعدام محکوم شده بود.

او در تاریخ هفتم شهریور سال ۱۳۹۴ دستگیر شده بود. در آن زمان فرمانده پلیس استان فارس گفت که متهم در طی دو سال بارها وارد منازل مردم در منطقه‌ای در جنوب شیراز شده، لباس زنان را در هنگام خواب پاره کرده و در یک مورد هم مرتکب تجاوز به عنف شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دلیل مشهور شدن این فرد به "مرد ژله‌ای" این بود که به گفته فرمانده پلیس فارس او پیش از ارتکاب جرم "بدن خود را چرب می‌کرده تا کسی نتواند او را بگیرد."

به گفته مقام‌های قضایی این متهم به ۱۰۰ مورد ورود غیرقانونی به منازل مردم در ساعات نیمه‌شب اعتراف کرده بود.

به گفته مقام‌های انتظامی و قضایی ایران دستگیری این فرد با کمک فیلمی از دوربین مداربسته و همین‌طور آثار به جامانده از او در صحنه جرم امکان‌پذیر شده است.

فرمانده پلیس فارس بعد از دستگیری او گفته بود: "شلوار مجرم در یکی از این موارد در صحنه وقوع جرم جا مانده بود، ما نیز به‌ واسطه نامی که در زمان تحویل این شلوار به خشک‌شویی روی آن نوشته ‌شده بود، به اسم مجرم رسیدیم".
به گزارش خبرگزاری قوه قضاییه یک مجرم دیگر هم امروز هم‌زمان با مرد ژله‌ای به جرم زنای به عنف، در ملا عام به دار آویخته شده است.
تجاوز به عنف از جمله جرایمی است که در قانون مجازات اسلامی در ایران برای آن حکم اعدام در نظر گرفته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016