پنجشنبه 20 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

تمسخر رسانه های خارجی به خبر "باب اسفنجی" ملی پوش فوتبال

روز گذشته سوشا مکانی، دروازه بان سابق پرسپولیس به دلیل نوع پوشش شش ماه از حضور در تیم ملی فوتبال محروم شد و این مسئله بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

به گزارش رویداد۲۴، روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی با تیتر «فوتبالیست ایرانی «شلوار باب اسفنجی» پوشید. حالا محروم شده» این خبر را منتشر کرده و نوشت: یک فوتبالیست ایرانی پس از آنکه ماه گذشته عکس هایی از وی منتشر شد که شلوار زرد «باب اسفنجی» به تن داشت، شش ماه از حضور در تیم ملی ایران محروم شد.

spongbobsusha1.jpg

این تصاویر سوشا مکانی را در یک بلوز آبی و شلوار تنگ زرد خال خالی نشان می دهد که رسانه های ایران آن را به شخصیت اصلی کارتون باب اسفنجی تشبیه کرده اند. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران این نوع پوشش را «نامناسب» خوانده و او را محروم کرد.

spongbobsusha2.jpg

فاکس نیوز در گزارش خود از تیتر «دروازه بان ایران به دلیل تخلفاتی شامل پوشیدن شلوار باب اسفنجی محروم شد» استفاده کرده و به نقل از خبرگزاری نیمه رسمی ایسنا به پوشش این اخبار پرداخته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این خبر توجه تایمز آو اسرائیل را هم جلب کرده است؛ این رسانه اسرائیل با تیتر «دروازه بان ایران به دلیل پوشیدن شلوار باب اسفنجی محروم شد» این خبر را پوشش داده و نوشت: فدراسیون فوتبال کشور محافظه کار سوشا مکانی را به دلیل پوشش «نامناسب» که انتخاب خودش در پوشیدن لباس بود، محروم کرد.

این رسانه نوشت: سوشا مکانی، دروازه بان بین المللی ایران به دلیل آنچه رسانه ها به «شلوار باب اسنفجی» تعبیر کردند، برای شش ماه محروم شد. ایران یک جمهوری اسلامی عمیقا محافظه کار با قوانین سختگیرانه پوشش است که حجاب را هم برای زنان اجباری کرده است.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز در اینباره نوشت: سوشا مکانی دروازه‌بان 29 ساله تیم فوتبال پرسپولیس توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران با محرومیتی 6 ماهه روبرو شده است و تا سال 2017 نمی‌تواند در میدان فوتبال حضور یابد.

مکانی شلواری که بر روی آن تصویر باب اسفنجی که مربوط به یک کارتون آمریکایی بوده را پوشیده که تصویر آن در شبکه های اجتماعی بازتاب داشته که باعث واکنش شده است.

spongbobsusha3.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016