یکشنبه 6 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

دستگیری «دعوت‌کنندگان» میتینگ دهه‌ هفتادی‌های مشهد

C49D95B8-FD4E-4838-8256-1C433C137B4F_w640_r1_s.jpg
رادیو فردا: پس از برگزاری تجمع موسوم به «دهه هفتادی‌ها» در مشهد در روز پنجشنبه هفته گذشته، معاون دادستان این شهر خبر داد که دو جوان ۱۹ و ۲۰ ساله که در تگلرام جوانان را به حضور در این تجمع «دعوت کرده بودند»، با «دستورات ویژه قضایی» دستگیر شده‌اند.

قاضی «حیدری» در مصاحبه با شماره روز یکشنبه، ۶ تیر، روزنامه خراسان، همچنین اعلام کرد که افرادی که در محل تجمع بازداشت شده بودند «پس از ابراز ندامت» از اقدام خود آزاد شده‌اند اما «دو عامل اصلی» این تجمع برای «انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار گرفتند».

وی اضافه کرد: «متهمان می‌گویند برای آنکه به تهرانی‌ها اثبات کنیم ما هم می‌توانیم از این کار‌ها بکنیم اقدام به دعوت از اعضای شبکه‌های اجتماعی کردیم».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز پنجشنبه سوم تیر تعدادی از جوانان مشهدی در پاساژ «پروما» در این شهر گرد هم آمده بودند. در صفحات اجتماعی از این تجمع با عنوان تجمع «دهه هفتادی‌ها» نام برده می‌شد که مشابه تجمع در پاساژ کوروش تهران در خرداد ماه بوده است.

در فیلم‌هایی که از این تجمع منتشر شده تعدادی زیادی از جوانان در حال دست زدن هستند. همچنین فیلم‌هایی از برخورد نیروی انتظامی با شرکت‌کنندگان در این تجمع منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صدا و سیما، اعلام کرده بود که «این تجمع موجب ترافیک و بر هم خوردن نظم عمومی» شده است.

در خرداد ماه نیز تجمع گروهی از جوانان در تهران در پی یک قرار تلگرامی در پاساژ کوروش به «دخالت» پلیس و دستگیری تعدادی از افراد منجر شده بود.


یادداشت افشاگرانه وزیر بهداشت درباره اتوبوس واژگون شده سربازان


چرایی مخالفت چین با عضویت ایران در سازمان شانگ‌های


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016