سه شنبه 8 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بدرود رضا علامه‌زاده با وبلاگش، "از دور بر آتش"

پس از نزدیک به سیزده سال نوشتن نسبتا متداوم در وبلاگ شخصی ام "از دور بر آتش"، روز بدرود با آن فرارسیده است. نوشتن در این وبلاگ را با مطلب کوتاهی با عنوان "آتش به جان شمع فتد کین بنا نهاد!" به تاریخ ٢٥ آگوست ٢٠٠٣ آغاز کردم و آخرین مطلبی که در آن منتشر کرده ام "پاندول" است که تاریخش سی ام آوریل ٢٠١٦ است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با حک شدن پایگاه "حلقه ملکوت" که وبلاک من یکی از وبلاگ هایش بود تنها راه ادامه ی کار داشتن یک آدرس اینترنتی تازه است که معنائی جز حرکت از نو برایم ندارد! این است که از این پس تنها به انتشار نوشته هایم در فیسبوک و سایت هائی مثل "گویا نیوز" و "عصرنو" که به لطف گردانندگانشان معمولا مطالبم در آنان بازنشر می شود، اکتفا خواهم کرد.

در طول این سیزده سال من دقیقا نهصد مطلب کوتاه و بلند در "از دور بر آتش" منتشر کرده ام که در مقولات متفاوتی تقسیم بندی شده اند مثل: "از کتاب و قصه و شعر" با نزدیک به ٢٠٠ مطلب؛ "از فیلم و سینما و نمایش" با بیش از ٢٥٠ مطلب؛ "مطالب مربوط به فلامنکو" با حدود ١٠٠ مطلب؛ "مطالب مربوط به موسیقی آمریکای لاتین" با نزدیک به ٣٠ مطلب؛ "مطالب اجتماعی مربوط به آمریکای لاتین" با بیش از ٣٠ مطلب؛ و بسيارى مطالب ديگر كه در هيچكدام از اين مقولات نمى گنجيدند.

ولى شايد از همه اين مقولات حساس تر براى من مطالبی بودند که بیش از همه از جانم برآمده و بر کاغذ مى نشستند. مطالبى كه در مقوله اى با نام "از عشق و پراکنده گوئی های دیگر" جا گرفته اند با نزدیک به ٣٠٠ مطلب.

کاش می توانستم همین بدوردنامه را بعنوان آخرین مطلب در "از دور بر آتش" منتشر کنم اما به دلیل حک شدن قادر به ورود به آن نیستم. حتی اگر از راهی غیر مستقیم هم به آن وارد شوم (که راهش را بلدم) خوانندگان قادر به خواندن آن نخواهند بود و تلاشی بی نتیجه است!

رضا علامه‌زاده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016