چهارشنبه 9 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مسیح مهاجری: مگر هاشمی رفسنجانی کفر می‌گوید که به مراسم هفتم تیر دعوت نمی‌شود؟


مسیح مهاجری

اعتماد ـ عضو سابق حزب جمهوری اسلامی از حذف هاشمی‌رفسنجانی از مراسم هفتم تیر ناراضی است؛ حذفی که چند سالی است برای رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تریبون‌های مختلف عادی شده است.

با این حال مسیح مهاجری نمی‌تواند قبول کند که نام هاشمی‌رفسنجانی از مراسم هفتم تیر خط بخورد و از همین روست که از منتقدان او می‌پرسد: «مگر کفر می‌گوید؟» مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی در مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر در محل مجمع فرهنگی سرچشمه به میزبانی محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید آیت‌الله صادقی از شهدای هفتم تیر در توضیح شخصیت شهید بهشتی گفت: اگر می‌خواهیم منافقین با چهر‌ه‌ای دیگر در بین ما معرفی نشوند، باید بهشتی را معرفی کنیم، چون بهشتی مظهر اعتدال بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگر بهشتی زنده بود وضع بهتری داشتیم و این بداخلاقی‌ها نبود. البته مهاجری در ابتدای سخنان خود از برگزاری تشریفاتی مراسم سالگرد هفتم تیر با محوریت کسانی که کمترین ارتباطی با این حادثه و شهدای آن را داشتند، انتقاد کرد.

او اضافه کرد: چرا باید کسانی در مراسم سالگرد حادثه هفتم تیر سخنرانی کنند که کوچک‌ترین ارتباطی با این حادثه و شهدای آن ندارند. چرا اجازه نمی‌دهند افرادی مانند آقای هاشمی‌رفسنجانی و فرزندان شهید بهشتی درباره هفتم تیر سخنرانی کنند؟ مگر کفر می‌گویند یا شخصیت بهشتی را منحرف می‌کنند یا واقعیت‌هایی را می‌گویند که برای شما خوش نیست؟ عضو سابق حزب جمهوری اسلامی شهدای هفتم تیر را قربانی معرفی چهره‌ واقعی اسلام دانست و تاکید کرد: همه شهدای هفتم تیر از سیره شهید بهشتی تبعیت می‌کردند و خط مشی ایشان را قبول داشتند. یعنی همزمان با اینکه در مقابل دشمن قاطعیت داشتند در برابر مردم با مهربانی رفتار می‌کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016