شنبه 12 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
22 اردیبهشت» اسلامگرایان تندرو یک وبلاگ‌نویس را در بنگلادش کشتند
پرخواننده ترین ها

پایان گروگانگیری در بنگلادش؛ کشته شدن شش مهاجم و آزادی ۱۳ گروگان

گزارش ها حاکی است که عملیات ۱۰۰ کماندو و نیروی ویژه پلیس برای آزادسازی در حدود ۲۰ گروگان افراد مسلح در یک رستوران در پایتخت بنگلادش به پایان رسیده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو فردا ـ به گزارش آسوشیتدپرس، مقام های بنگلادشی گفته اند، نیروهای پلیس توانسته اند ساختمان اصلی رستوران را پاکسازی کرده، شش گروگان گیر را بکشند و ۱۳ گروگان را نیز نجات دهند.

رسانه های خبری پیشتر گزارش داده بودند که گروگان گیری در داخل رستوران به پایان رسیده است و نیروهای پلیس در حال جستجو در داخل رستوران هستند.

یک مقام دولت ژاپن نیز روز شنبه گفته بود که مقام های بنگلادشی به آنها اطلاع داده اند که ۱۲ گروگان آزاد شده اند که دو تن از آنها خارجی هستند.

پیشتر یک شبکه محلی گفته بود، پس از عملیات نیروهای ویژه ۱۰ تا ۱۲ گروگان نجات یافته به بیمارستان منتقل شده اند.

پیشتر گزارش ها تایید نشده حاکی از آن بود که پنج تن از گروگان گیر ها کشته و یکی از آنها بازداشت شده است. این در حالی است که گفته می شد دو تن از گروگانگیر ها فرار کرده اند.

مهاجمان مسلح شامگاه جمعه به کافه‌ای پرمشتری در محله گلشن داکا، یورش برده و در حدود ۲۰ تن از جمله تعدادی خارجی را به گروگان گرفته‌اند. گزارش حاکی است که گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

به گزارش «سی ان ان» یک شاهد عینی گفته است، پس از یورش کماندوها به رستوران، نیروهای پلیس توانسته اند یک گروگان مجروح را از این رستوران به بیرون منتقل کنند.

به گزارش رویترز، منابع امنیتی بنگلادش می‌گویند، شب گذشته درآغاز حمله افراد مسلح دو مامور پلیس در جریان درگیری و تبادل آتش با گروگان گیر‌ها کشته شدند. با این حال این منابع ادعای گروه حکومت اسلامی در خصوص کشته شدن ۲۴ نفر در این حمله را رد کرده‌اند.

یک مقام پلیس گفته بود، تعدادی از شهروندان هند و ایتالیا در شمار افراد گروگان گرفته شده در این حمله هستند.

پلیس پیشتر اعلام کرده بود که دست کم هشت فرد مسلح در حمله به رستوران «هالی ارتسیان» در محله دیپلماتیک گلشن داکا مشارکت داشتند.

به گزارش رویترز، افراد مسلح به مسلسل و نارنجک ساعت ۲۱ به وقت محلی به این رستوران حمله کردند و ساعاتی به تبادل آتش با نیروی‌های پلیس پرداختند.

پلیس بنگلادش شب گذشته اعلام کرده بود، در آغاز حمله دست کم ۱۵ نفر زخمی شدند.

در همین حال شبکه «اعماق» که خبر مربوط به گروه حکومت اسلامی را منتشر می کند، گفته است که عناصری از این گروه به رستورانی در پایتخت بنگلادش حمله کرده اند.

پیشتر خبرگزاری ها گزارش داده بودند که این حادثه در نزدیکی باشگاه نوردیک، جایی که اتباع نروژی گردهم می‌آیند، و سفارت قطر روی داده است.

در همین حال، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته بود، هنوز زود است که هویت مهاجمان یا انگیزه آنها را مشخص کرد. وی افزوده که سفارت آمریکا در داکا با نیروهای امنیتی بنگلادش در تماس است.

آقای کربی گفته است که کادر دیپلماتیک سفارت آمریکا در داکا خارج از محل درگیری هستند ولی نمی تواند تایید کند که آیا اتباع عادی ایالات متحده در «موقعیت گروگانگیری» هستند یا نه.

کاخ سفید هم خبر داده که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، در جریان آخرین تحولات مربوط به گروگانگیری قرار گرفته است.

بنگلادش در ماه‌های گذشته شاهد موجی از قتل اقلیت‌های مذهبی و فعالان مدنی سکولار به دست شبه نظامیان افراطی بوده است.

گروگانگیری جمعه شب در داکا سه روز پس از حمله اسلامگرایان افراطی به فرودگاه آتاتورک در استانبول ترکیه رخ می‌دهد که ۴۳ کشته برجای گذاشت.


واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به بنرهای ضد‌‌آمریکایی در تهران


حضور علی مطهری در نماز جماعت اهل سنت و واکنش حمید رسایی


زنان تاجیک را در عراق و سوریه به بردگی جنسی می‌فروشند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016