یکشنبه 3 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

بازداشت چهار نفر در رابطه با پرونده “فساد مالی” بانک ملت

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، از بازداشت چهار نفر در رابطه با پرونده فساد مالی در بانک ملت خبر داد. سخنگوی قوه قضاییه، یکشنبه سوم مرداد در نشستی خبری گفت: «تعداد دیگری هم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند که برخی از آنها خارج از کشور هستند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش رادیو زمانه، علی رستگار سرخه‌ای، مدیرعامل سابق بانک ملت و ناصر شاهین‌فر، معاون اجرایی او با دستور قضایی و از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران روز دوشنبه ۲۸ تیر دستگیر شده‌اند. این دستگیری ۱۹ روز پس از برکناری مدیرعامل بانک ملت و پس از افشای دستمزدهای نجومی برخی از کارمندان دولت بود.

محسنی‌اژه‌ای به خبرنگاران گفته است که این پرونده همچنان در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

اژه‌ای افزوده که هرچند پرونده در ارتباط با مسائل مالی تشکیل شده، اما اتهامات رئیس بانک ملت و معاون او و دو نفر دیگر که دستگیر شده‌اند، «صرفاً مربوط به بحث دریافت حقوق‌های نامتعارف نیست».
6008_819.jpg
چند روز پیش از دستگیری علی رستگار سرخه‌ای، حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، از احتمال ورود سپاه به موضوع «مقابله با شبکه فساد بانکی» خبر داده بود. یک روز پس از بازداشت مدیرعامل سابق بانک ملت، فرمانده کل سپاه پاسداران گفته بود مردم فکر می‌کنند این دستگیری مربوط به فیش‌های حقوقی است، اما این دستگیری مربوط به شبکه فساد اقتصادی بزرگ‌تری است.جعفری عنوان کرد که «برخی سیاسیون و افراد دیگر» هم در این شبکه فساد مالی حضور دارند.

مدارک جدید علیه حسن روحانی

علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس، مدعی شده است که حسین فریدون، برادر حسن روحانی و معاون او، در شبکه فساد مالی بانک‌ها نقش ایفا کرده است.

این نماینده سابق مجلس روز دوم مرداد گفته است که علی رستگار سرخه‌ای زمانی که رئیس بانک ملت بوده با توصیه حسین فریدون وام ۴۰۰ میلیون درهمی به دو فرد به نام‌های مالامیر و دانیال زاده پرداخت کرده است.

زاکانی دوم مرداد گفت که علی رستگار سرخه‌ای زمانی که رئیس بانک ملت بوده با توصیه حسین فریدون وام ۴۰۰ میلیون درهمی به دو فرد به نام‌های مالامیر و دانیال زاده پرداخت کرده است. به تاکید این نماینده اصول‌گرای مجلس نهم، این وام‌ها پس از تبدیل به ریال مجدد در همان بانک ملت سپرده‌گذاری شده و نرخ سود تعیین شده برای آن ۲۴درصد بوده است.

روزنامه کیهان هم با زاکانی و اطلاعات سپاه همراه شده است و می‌گوید اسنادی دارد که نشان می‌دهد علی رستگار سرخه‌ای در مسافرت‌های خارج از کشور در هتل‌های گران‌قیمت و لوکس اقامت داشته است که برخی از این اتاق‌ها کرایه‌شان هر شب ۵ هزار دلار بوده است.

هنوز مشخص نیست که دو نفر دیگر که در رابطه با پرونده فساد مالی بانک ملت دستگیر شده اند چه کسانی هستند. همچنین جزئیات بازداشت رستگار و چگونگی ارتباط او و معاونش با «شبکه فساد بانکی» روشن نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016