دوشنبه 4 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

چهار کشور عربی ایران را متهم به اشغال جزایر سه‌گانه کردند

چهار کشور عربی بیانیه‌ای علیه ایران صادر کرده و از ایران خواسته‌اند به "دخالت در امور داخلی کشورهای عربی" پایان دهد. همچنین مالکیت جزایر سه‌گانه را از آن امارات دانسته و ایران را متهم به "اشغال" این جزایر کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چهار کشور عربی عربستان، بحرین، امارات متحده و مصر، بیانیه‌ای علیه ایران صادر کرده و از ایران خواسته‌اند به "دخالت در امور داخلی کشورهای عربی" پایان دهد. همچنین مالکیت جزایر سه‌گانه را از آن امارات دانسته و ایران را متهم به "اشغال" این جزایر کرده‌اند.

اعضای این کمیته همچنین گزارشی را بررسی کردند که توسط اتحادیه عرب و سازمان نظارت بر اظهارات منفی مقامات ایرانی علیه کشورهای عربی تهیه شده بود.

در بیانیه کمیته چهارگانه ادعا شده که دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی اخیرا به شدت تشدید شده و همچنین مقامات ایرانی اظهارات تحریک‌کننده‌ای علیه کشورهای عربی بیان کرده‌اند.
300.jpg
این کمیته بارها از "تجاوزات" ایران و "دخالت‌های آن" در امور کشورهای عربی سخن گفته و آن را محکوم کرده است. کمیته چهارگانه همچنین از تهران خواسته دست از اقداماتی که منجر به حمایت از "تروریست‌ها و گروه‌های خرابکار" می‌شود بردارد و نیز از "اظهارات تحریک‌آمیز و پرخاشگرانه" خودداری کند.

نویسندگان این بیانیه در پایان این پرسش را مطرح کرده‌اند که آیا اساسا ایران خواهان بهبود روابطش با کشورهای عربی هست یا نه، در حالی که شواهد بسیاری از دخالت این کشور در امور داخلی کشورهای عربی وجود دارد مثل دخالت ایران در بحران‌های بحرین، یمن و سوریه.

کمیته چهارگانه کشورهای عربی همچنین یک بار دیگر مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی را زیر سوال برده و آن را "اشغال" این جزایر توسط ایران خوانده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016