سه شنبه 5 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ترامپ : ورود شهروندان آلمان و فرانسه به آمریکا را کنترل می‌کنیم

0,,19312399_303,00.jpg
دویچه وله - دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها از هیلاری کلینتون پیشی گرفته است. کنگره دموکرات‌ها در روزهای آینده می‌تواند این شرایط را تغییر دهد. همزمان ترامپ اعلام کرده ورود آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها به آمریکا مشمول کنترل شدید خواهد شد.

کنگره اخیر حزب جمهوریخواهان آمریکا که در آن دونالد ترامپ رسما به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد، ظاهرا سبب افزایش محبوبیت ترامپ شده است.

در یک نظرسنجی که به سفارش شبکه تلویزیونی سی ان ان صورت گرفته ۴۸ درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند که به ترامپ رای خواهند داد. این رقم در مورد هیلاری کلینتون ۴۵ درصد است. به این ترتیب میزان آرای ترامپ در نظرسنجی‌ها نسبت به پیش از کنگره جمهوریخواهان ۶ درصد افزایش یافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به طور معمول پس از هر کنگره‌ی دو حزب عمده آمریکا، آرای نامزد برآمده از آن کنگره در نظرسنجی‌ها افزایش می‌یابد. ولی سی ان ان می‌گوید که از سال ۲۰۰۰ سابقه نداشته است که یک نامزد بعد از معرفی رسمی این چنین با افزایش آرا در نظرسنجی‌ها روبرو شود.

کنگره دموکرات‌ها که در آن هیلاری کلینتون رسما نامزد حزب برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد، روز پنجنشنبه این هفته در فیلادلفیا برگزار می‌شود. می‌توان انتظار داشت که آرای کلیتنون نیز بعد از این کنگره افزایش یابد و نتیجه نظرسنجی فعلی تغییر یابد.

ترامپ: ترورها در فرانسه و آلمان تقصیر خود این کشورها است که اجازه ورود مهاجران را داده‌اند

آلمان و فرانسه اشتباه کردند

در همین حال ترامپ اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات ورود شهروندان کشورهایی مانند آلمان و فرانسه، که صحنه حضور و عمل نیروهای تروریستی شده‌اند، را به آمریکا محدود خواهد کرد.

ترامپ به شبکه تلویزیونی ان بی اس گفته است که ظرف هفته‌های آینده فهرستی از کشورهایی را ارائه خواهد کرد که مسافران ورودی آنها به آمریکا مشمول کنترل‌های شدید خواهند شد.

ترامپ با اشاره به تهاجمات و اقدامات تروریستی در فرانسه و آلمان افزوده است که «ما با آلمان و فرانسه مشکل داریم. به ویژه فرانسه با مشکل تروریسم روبروست. می‌دانید چرا؟ زیرا خودشان دچار خطا شده‌اند و اجازه ورود مهاجران را داده‌اند.»

ترامپ در ابتدای کارزار انتخاباتی‌اش خواسته بود که برای مهار خطرات تروریستی ورود مسلمان‌ها ممنوع شود. او حالا می‌گوید که اظهارات جدیدش به این معنا نیست که حرفش را پس گرفته، بلکه در اجازه ورود به آمریکا، بنا را بر وضعیت کشور مبدا مسافر خواهد گذاشت.


"سوء استفاده جنسی" فاکس نیوز از مجری ایرانی رودی بختیار


شایعاتی درباره مهاجم مونیخ؛ "فلسطینی یا عضو سپاه؟"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016