سه شنبه 5 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
5 تیر» درگیری مسلحانه بین سپاه و حزب دموکرات در کردستان ادامه دارد
پرخواننده ترین ها

«حزب دموکرات کردستان ایران» از افزایش حضور نظامی در خاک ایران خبر داد

حزب دموکرات کردستان ایران اعلام کرد که حضور نیروهای نظامی خود را در بیشتر نقاط "خاک کردستان ایران" در سطحی وسیع‌تر و در راستای یک تاکتیک دفاعی»‌ افزایش دادە است



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو فردا - استان‌های غربی ایران در ماه‌های گذشته شاهد تشدید درگیری نیروهای امنیتی ایران با نیروهای گروه حزب دموکرات کردستان ایران و دیگر گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی بوده‌‌اند.

0,,17926564_303,00.jpg

برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، مقامات عربستان سعودی را متهم کرده‌اند که احزاب کومله و دموکرات را در اربیل کردستان عراق «فعال کرده‌اند».

آقای رضایی پیش از این نیز بدون اشاره به جزییات، مقامات عربستان سعودی را متهم کرده بود که با گروه‌های دموکرات و کومله و پژاک در اربیل عراق «جلسه» داشته‌اند.

وب‌سایت حزب دموکرات کردستان ایران پیش از این در واکنش به این اتهام‌ها اعلام کرده بود که این حزب در بیانیه‌های خود «همواره وجود هرگونه ارتباط با کشورهای عربی منطقه به ویژه عربستان سعودی» را رد کرده است.

درهمین حال دفتر سیاسی این حزب در نامه خود مقامات جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که با «عصبیت و بە دور از هرگونە منطقی» و با «دروغ‌پراکنی و اتهام ‌زنی» قصد دارند، «حزب دموکرات کردستان ایران را طرح بیگانگان و دشمنان ایران به حساب آورند و اصالت آن را خدشه‌دار»کنند.

از سوی دیگر ۴۰۰ فعال سیاسی و فرهنگی کرد روز دوشنبه، ۲۱ تیر، ضمن محکوم کردن درگیری‌های اخیر در کردستان، تاکید کرده بودند که «حضور مسلحانه افراد و گروه‌ها جز تشدید فضای امنیتی در این منطقه و اثر منفی و مخرب بر روند توسعه کردستان دستاورد دیگری ندارد».

نویسندگان این بیانیه ضمن تاکید بر «مشی مدنی، قانونی و مسالمت‌آمیز در طرح مطالبات قانونی و مشروع»، به همه گروه‌ها توصیه کرده‌ بودند که برای توسعه منطقه «محروم» کردستان، «ایجاد اشتغال، گسترش سرمایه‌گذاری، توسعه فعالیت‌های فرهنگی، تقویت همدلی، برادری و اعتماد متقابل» را جایگزین «رفتارهای خشونت آمیز» کنند.

عبدالله رمضان‌زاده، استاندار کردستان در دولت محمد خاتمی و سخنگوی دولت، احسان هوشمند، پژوهشگر و معروف صمدی نماینده سابق سنندج، از جمله امضاء‌کنندگان این بیانیه هستند.


"سوء استفاده جنسی" فاکس نیوز از مجری ایرانی رودی بختیار


شایعاتی درباره مهاجم مونیخ؛ "فلسطینی یا عضو سپاه؟"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016