چهارشنبه 6 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

وزیر راه ایران: تنها هشت فرودگاه از۶۰ فرودگاه کشور فعال است

1E147718-F60C-4349-8F59-906FCBE0699F_cx0_cy6_cw0_w987_r1_s_r1.jpg
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران روز سه شنبه پنجم مرداد گفته است، به رغم سرمایه گذاری هایی که انجام شده، ازمجموع ۶۰ فرودگاه در کشور تنها هشت فرودگاه فعال است.

به گزارش رادیو فردا به نقل از ایرنا، عباس آخوندی که عصر در نشست شورای برنامه ریزی و مسکن و نشستی با پیمانکاران، فعالان اقتصادی، عمرانی و حمل و نقل چهارمحال و بختیاری صحبت می کرد، با بیان اینکه افزایش رفاه، سطح زندگی و ثروت مردم از جمله سیاست‌های وزارتخانه راه و شهرسازی است، اظهار داشت: ارتقای ارتباطات هوایی درکشور ازجمله برنامه‌های این وزارتخانه است.

وزیر راه و شهرسازی ایران تصریح کرده است: ازمجموع ۶۰ فرودگاه در کشور تنها هشت فرودگاه فعال است و مابقی فرودگاه‌های کشور با وجود اینکه سرمایه گذاری میلیاردی در آنها صورت گرفته است، حداقل بهره برداری از آنها می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباس آخوندی همچنین گفته است « هم اینک تنها ۱۲هواپیما در کشور وجود دارد که سال ساخت آنها بالای سال ۲۰۰۰ است.»

وی اضافه کرده است: ناوگان هواپیمایی کشور به طور کامل فرسوده است و هم اینک میانگین سن هواپیماهای کشور۲۳ است که سن بازنشستگی هواپیما ۲۴ سال است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفته است: «هما» پنجمین هواپیما در ناوگان جهان بود که باید دوباره احیاء شود.

پس از توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی در سال گذشته ایران با ایرباس و بوئینگ قرار دادهایی را برای خرید هواپیماهای مسافربری امضا کرده است.

ایران قرارداد اولیه مربوط به خرید ۱۱۸ هواپیمای شرکت ایرباس به ارزش ۲۷ میلیارد دلار را در ماه ژانویه امضا کرد.

ایران در چارچوب طرح‌های گسترده برای نوسازی صنعت حمل و نقل خود پس از لغو تحریم‌ها در مجموع هفت مدل مختلف از هواپیماهای محصول ایرباس و بوئینگ را سفارش داده است. ولی برخی از کار‌شناسان در مورد پیوستن مدل‌های جدید به ناوگان هوایی ایران بدون بهبود زیرساخت‌ها و بازاریابی در صنعت مسافربری هوایی ایران تردید دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016