شنبه 9 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

بازداشت سلطان ایرانی جعل گذرنامه در تایلند

609234_973.jpg
صدای آمریکا: پلیس بانکوک اعلام کرد هفته گذشته تیم جاعل هایی را که توسط حمید رضا جعفری، یک ایرانی ساکن تایلند، سرپرستی می شد پس از ۵ سال جستجو دستگیر کرد.

این تیم با دریافت تنها ۲ تا ۳ هزار دلار برای قاچاقچی ها، فعالان ضددولتی، و پناهندگانی که قصد سفر به کشورهای اروپایی را داشتند مدارک جعلی از جمله پاسپورت تهیه می کرد.

۹ نفر از این تیم تا کنون دستگیر شده اند و صدها پاسپورت جعلی همراه آنها مصادره شده که اشاره دارد. تایلند یکی از مراکز عمده تولید پاسپورت های جعلی است که اغلب تحت سلطه جاعلان ماهر ایرانی و پاکستانی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حمیدرضا جعفری ۴۸ ساله که در این حرفه با نام "دکتر" شهرت پیدا کرده و پیش از تشکیل این تیم در ایران پرستار بوده است، با کمک تیمی ۵ نفره از ستوان های پاکستانی و همچنین یک سبک زندگی ساده موفق شده بود تا از چشم مأموران پنهان بماند.

اما پلیس بانکوک با ردیابی یک تلفن مشکوک و حمله به محل تماس موفق به دستگیری جعفری شد که هم اکنون در زندان به سر می برد تا حکم حبس ۲۳ ساله اش را به انجام برساند. اما از آنجا که او به جرایم خود اعتراف کرده، حکم حبس او نصف خواهد شد.

یکی از اعضای تیم جعفری قرار است به دولت فرانسه تحویل داده شود چراکه به گفته یک کارشناس امنیتی سفارت فرانسه احتمال دارد این مظنون رابطه ای با چند گروه تروریستی داشته باشند. این مقام نامی از این گروه های تروریستی نبرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016