شنبه 23 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
20 مرداد» المپیک و افسانه تاثیر روابط جنسی بر عملکرد ورزشکاران
پرخواننده ترین ها

کیانوش رستمی اولین طلای المپیک را صید کرد

01134160.jpg
کیانوش رستمی با مهار وزنه 217 کیلوگرمی رکورد المپیک در دو ضرب را از پیروس دیماس یونانی را گرفت و رکورد مجموع آندری ریباکو بلاروس را هم 2 کیلوگرم بهبود بخشید.

به گزارش "ورزش سه"، کیانوش رستمی وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم که امید اول مدال طلای کاروان ایران در المپیک ریو محسوب می شود، از ساعت 2:30 بامداد به روی تخته رفت تا رکوردهای فوق العاده اش را هم در این رویداد بزرگ تکرار کند که اگر این اتفاق رخ دهد او صاحب مدال طلای المپیک می شود چرا که او رکورد دار این دسته است.

01134153.jpg

کیانوش در حضور تماشاگران ایرانی به روی تخته رفت و در اولین تلاش وزنه 174 کیلوگرمی را به راحتی بالای سر برد تا تشویق سالن به اوج خود برسد. بعد از اینکه تلاش تمام وزنه برداران تمام شد کیانوش برای دومین بار به روی تخته رفت و وزنه 179 کیلوگرمی را مهار کرد تا در صدر قرار بگیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با مهار این وزنه هم نفر اول حرکت یک ضرب دسته 85 کیلوگرم محسوب می شد اما برای شکست رکورد خواست تلاشی کند که موفق نشد وزنه 182 کیلوگرمی را بالای سر ببرد. البته به نظر می رسید او توانایی مهار آن را داشت اما ترجیح داد فشار بیش از حد به خودش وارد نکند تا برای دو ضرب آماده باشد.

گفتگو با رستمی درمورد وزنه بردار چینی:

شادی مردم مقابل منزل کیانوش رستمی:

اولین انتخاب کیانوش برای دو ضرب با رکورد المپیک برابری می کرد. برای آخرین بار وزنه 215 کیلوگرمی را پیروس دیماس یونانی در سیدنی زده بود و این رکورد اولین وزنه دو ضرب بود. کیانوش در اولین تلاش با نظر داوران مجبور شد بدون اینکه وزنه را بالا سر ببرد از روی سینه به زمین بیاندازد. او در دومین تلاش با سختی نه چندان زیادی 215 را مهار کرد اما حریف چینی و قزاق 217 را مهار کردند، در رقابتی باورنکردنی. رکورد المپیک برای دو ضرب زن ها مهم نبود و تنها رقابت بین این 3 اوج گرفته بود. کیانوش در بین هیجان، استرس و دعای حاضرین دلاوری کرد و وزنه 217 را بالای سر برد تا اولین طلا در نیمه شب شنبه برای ایران به دست بیاید.

این نمایش فوق العاده کیانوش اولین مدال ایران در ریو، اولین طلای ایران در ریو، شکست رکورد دو ضرب پیروس دیماس یونانی در المپیک سیدنی با 215 کیلوگرم و شکست رکورد مجموع آندری ریباکو بلاروس به اندازه 2 کیلوگرم را هم به همراه داشت.

** حواشی:


* کیانوش رستمی تمام تمرینات آماده سازی خود برای المپیک را به صورت انفرادی برگزار می کرد و در اردوهای تیم ملی حضور نداشت. او برای حاضر شدن روی تخته هم ترجیح داد سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی کنار او نباشد تا علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری به عنوان سرمربی رسمی پایین استیج این وظیفه را بر عهده بگیرد.
* خونسردی و ژست منحصر به فرد کیانوش رستمی در حین و بعد از مهار وزنه ها سالن را به وجد می آورد و حرکات خاص او قطعا مثل سر تکان دادن های رضازاده ماندگار خواهد شد.

* کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک، کادر فنی تیم ملی تکواندو، شاهین نصیری نیا مربی تیم ملی آمریکا و تعداد زیادی از ایرانی های حاضر در سالن، کیانوش را به شدت تشویق می کردند.

* بعد مهار وزنه 217 کیلوگرمی و مسجل شدن طلای کیانوش، نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش و کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک در آغوش او بودند و بوسه هایی پر شمار بر کیانوش می زدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016