سه شنبه 2 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

شماره ۳۶ "حقوق ما" درباره "کپی‌رایت" منتشر شد

با توجه به بحث‌های موافق و مخالف پیوستن به کنوانسیون جهانی کپی‌رایت و همچنین تغییراتی که قوانین جهانی در عصر اینترنت کرده، در این شماره از مجله حقوق ما به موضوع کپی‌رایت پرداخته‌ایم.

کامبیز غفوری در مطلبی با عنوان «قلب روح کپی‌رایت: یک تاریخچه» به مفهوم کپی‌رایت و تاریخ و روندی که منجر به تصویب قوانین مختلف در این زمینه شد و همچنین به قانون کپی‌رایت در آمریکا و قانون معروف سونی بونو پرداخته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آیدا قجر در مصاحبه با سعید پیوندی جامعه‌شناس و استاد دانشگاه در فرانسه، آسیب‌های اجتماعی عدم رعایت کپی‌رایت و نبود ساز و کارهای محدودکننده را بررسی کرده است.

نعیمه دوستدار در گزارشی با عنوان «کپی‌رایت اسلامی، فقط برای مصرف داخلی» حق مولف در اسلام و نگاه شرعی و فقهی به آن را واکاوی کرده است.

آرش بهمنی در مطلبی با عنوان «نرم‌افزار، متن‌های باز یا بسته» با نگاهی به قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای، به استدلال مخالفان پیوستن به قانون کپی‌رایت پرداخته است.

در یادداشت حقوقی این شماره با عنوان «ایران، جزیره‌ای متروک در کپی‌رایت» محمد اولیایی‌فرد وکیل پایه یک دادگستری و عضو اتحادیه بین‌المللی وکلا، قانون حمایت از حقوق مولف در ایران را مورد بررسی قرار داده است.

مجله‌ی الکترونیکی حقوق ما در هر شماره به یکی از موارد حقوقی به طور خاص و یا مسائل کلی حقوق بشر در ایران خواهد پرداخت. این نشریه الکترونیکی به موضوعات روز جامعه حقوقی و مدنی ایران توجه دارد.

دست اندرکاران مجله الکترونیکی حقوق ما سعی دارند در این نشریه رویکردی تخصصی به مسائل حقوقی و حقوق بشری در ایران داشته باشند. بدین منظور مسئولان نشریه از تمامی عزیزانی که می‌توانند به هر نحوی در بهتر شدن این کار به ما کمک کنند دعوت می‌کند که نظرات، پیشنهادات و یا مطالب خود را به آدرس ایمیل زیر ارسال کنند و ما را از نظرات و توانمندی‌های خود برای بهبود هر چه بهتر این نشریه بهره‌مند کنند.

mail@iranhr.net


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016