چهارشنبه 3 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزارت خارجه: سخنان کریمی قدوسی درباره فرد دستگیرشده "از تیم مذاکره کننده هسته ای" کذب محض است


بهرام قاسمی

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه سخنان منتشر شده در یکی از رسانه های کشور به نقل از آقای کریمی قدوسی مبنی بر حضور فرد دستگیر شده در هیات همراه وزیر محترم امور خارجه در سفر اخیر به کشور ترکیه را ادعای بی پایه و اساس، بی ربط، کذب محض و قولی غلط عنوان کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی گفت: سخنان منتشر شده در یکی از رسانه های کشور به نقل از آقای کریمی قدوسی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر حضور فرد دستگیر شده در هیات همراه وزیر محترم امور خارجه در سفر اخیر به کشور ترکیه ادعائی بی پایه و اساس، بی ربط، کذب محض و قولی غلط است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: چگونه ممکن است آقای قدوسی که نمایندگی مردم محترم و صادق مشهد مقدس را در مجلس محترم شورای اسلامی بر عهده دارند، در عصر ارتباطات گسترده که دسترسی به اطلاعات صحیح پیرامون یک سفر سیاسی بسیار سهل و آسان است به خود اجازه می دهد مطالبی غلط را عجولانه و بدون هیچ گونه بررسی اولیه بیان کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قاسمی تصریح کرد:بی شک علل و انگیزه های آشکار و نهان اظهار چنین سخنان بی اصل و اساسی کاملا واضح و روشن است.

وی افزود: وزارت امور خارجه با مدنظر قرار دادن مصالح و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران قصد ورود به اینگونه دروغ پردازی های واهی و بازی های سیاسی ناصواب را ندارد و تاکید می کند که عده ای معدود نباید منافع و امنیت ملی را قربانی اهداف و اغراض زودگذر جناحی و شخصی خود کنند.


***
کریمی قدوسی در گفتگو با رمز عبور:
جزئیات دستگیری متهم به جاسوسی و نفوذی آمریکا در تیم مذاکره کننده

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رمز عبور با اشاره به دستگیری عبدالرسول دری اصفهانی، جزئیاتی از نحوه فعالیت و دستگیری این نفوذی و متهم به جاسوسی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه اخیرا یکی از نفوذیها در تیم مذاکرات توانسته بود با نفوذ و دور زدن تیم مذاکره، اطلاعات ذی قیمتی به آمریکا بدهد، گفت: وی هم اکنون بازداشت شده و در زندان بسر می برد.

وی گفت: عبدالرسول دری اصفهانی قبل از انقلاب با کمیته خزانه داری آمریکا کار می کرد و مسئولیت کمیته بخش مربوط به انگلیس را بر عهده داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: این فرد بعد از انقلاب با نفوذ در ایران، در وزارت دفاع ایران استخدام می شود و مسئولیت بخش مطالبات ایران از آمریکا را بر عهده می گیرد.

کریمی قدوسی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران مطالباتی از دولت آمریکا داشت که بخشی از این مطالبات به قبل از انقلاب باز می گردد.

وی اضافه کرد: بعد از مدتی وزارت دفاع متوجه می شود که در محاکم و دعاوی بین ایران و آمریکا، به رغم مستندات و مدارک قوی، آرایی که صادر می شود به نفع آمریکا است و مشخص شد که این فرد دفاعیات لازم را ارائه نمی کند.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این متهم به جاسوسی از وزارت دفاع اخراج شد، تصریح کرد: وی به کانادا می رود که مدتی در این کشور بود.

قدوسی گفت: در دولت یازدهم این جاسوس به ایران برمی گردد و بدون استعلام بعنوان مشاور سیف بکار گرفته می شود.

وی افزود: این جاسوس علاوه بر اینکه از بانک مرکزی، از بانک سامان هم حقوق می گرفت چون بعنوان عضو هیئت مدیره این بانک هم بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: وی در جریان مذاکرات و برجام، در تیم مذاکرات نفوذ کرده و بعنوان زیر مجموعه تیم بعیدی نژاد رئیس تیم ایرانی در مذاکرات کارشناسی ، فعالیت می کرد.

قدوسی با بیان اینکه آمریکا به این جاسوس به دلیل فعالیت در کمیته برجام ، ماهانه هفت هزار ۵۰۰ پوند حقوق می داد، افزود: این جاسوس علاوه بر حقوق از جاهای مختلف ایران، از آمریکا و انگلیس هم حقوق می گرفت.

وی گفت: اخیر این جاسوس پی می برد که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی متوجه جاسوسی وی شده و به همین دلیل درصدد خروج از کشور بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جاسوس ۱۰ روز پیش در سفر محمد جواد ظریف به ترکیه جزو تیم سفر بوده اما از همان داخل هواپیما دستور بازداشت وی صادر می شود و وی از داخل هواپیما در ترکیه پیاده نمی شود و به ایران بازگردانده می شود.

قدوسی گفت: جزئیات دیگری در خصوص این جاسوس وجود دارد که بعدا منتشر می شود.

ـــــــــــــــــــــــــ
در همین زمینه:
[جزئیاتی از بازداشت مسئول بانکی تیم مذاکره‌کننده]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016