پنجشنبه 4 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

شصت و چهارمین شماره‌ از ماهنامه‌ خط صلح، نشریه تخصصی حقوق بشر در ایران منتشر شد

خط صلح در شماره‌ی پیش رو به صورت پرونده‌ ویژه، به “فساد، مانع توسعه دموکراسی در ایران” پرداخته است. در این بخش ویژه، انواع و میزان فساد اداری در کشور، نقش آن به عنوان مانعی بر سر راه توسعه دموکراسی و هم‌چنین راهکارهای مقابله با آن بررسی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این رابطه، با دکتر علی دینی ترکمانی گفتکویی صورت گرفته است که در آن، این اقتصاددان و استادیار موسسه‌ی مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، در خصوص دلایل فساد اداری در ایران و سازوکارهای جلوگیری از آن جهت نیل به توسعه، سخن گفته است.

گیتی پورفاضل، حقوقدان سرشناس نیز در گفتگویی با خط صلح، به منشاء فساد اداری در کشور و موانع حقوقی رفع آن پرداخته است.
در همین رابطه مطالب و یادداشت‌هایی از علی اصغر رمضانپور، مهدی دهقان، رضا حقیقت نژاد، بهروز کاظمی، نعیمه دوستدار، توس طهماسبی، الهه امانی، محمد محبی، سوسن محمد خانی غیاثوند، دانیال بابایانی، کیوان سلطانی و سعید آگنجی نیز خواهید خواند.

هم‌چنین با توجه به در جریان بودن بیست و هشتمین سالگرد کشتار تابستان ۶۷ و همزمان با انتشار فایل صوتی جلسه‌ی انتقادی حسینعلی منتظری با اعضای موسوم به هیات مرگ، خط صلح به سراغ پروفسور پیام اخوان رفته است و نظر ایشان را پیرامون اهمیت این سند تاریخی جویا شده ‌است. طی این گفتگو این حقوقدان ایرانی-کانادایی، به سوالاتی در رابطه با درستی یا نادرستی نظریاتی که در رابطه با بخشش رهبران این کشتارها مطرح می‌شود، پاسخ داده است.

“افشای چگونگی حملات سایبری علیه صدها فعال ایرانی”، “آیا تلگرام هم‌چنان برای شما امن است؟” و “اجباری‌های یواشکی؛ روایت زندگی پیمان- پری”، از دیگر مطالب جذاب این شماره‌ی خط صلح است.

لینک پی.دی.اف دانلود مستقیم ماهنامه‌ی خط صلح:
http://www.peace-mark.org/wp-content/uploads/2016/08/64.pdf
وب سایت خط صلح:
http://www.peace-mark.org/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016