جمعه 5 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

هشدار نهايى پادشاهى خواهان به حضرت وليعهد، پهلوى سوم! ف. م. سخن

چند روز پيش بيانيه اى منتشر شد از طرف برخى از «پادشاهى خواهان» كه هم به صورت مكتوب و هم به صورت صوتى در يوتوب به دست مخاطبان رسيد. قرائت اين بيانيه، بيش از آن كه شبيه به انتقاد عادى يا مخالفت ضمنى يا اعتراض سياسى باشد، بيشتر شبيه به اولتيماتوم جنگى بود، همراه با بيانى حماسى و مارش پس زمينه ى رزمى!

gooya0194.JPG

خلاصه ى موضوع از اين قرار است كه آقاى رضا پهلوى با يكى از خبرنگاران عرب -كه همواره مخالف منافع ايران بوده و به نفع منافع اعراب سخن گفته- گفت و گويى داشته كه در آن در مقابل گفته هاى ضد ملى اين خبرنگار واكنش مناسبى نشان نداده و چند نكته ى ديگر كه در زير ملاحظه مى كنيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرنگار به جزاير ايرانى تنب بزرگ، تنب كوچك و ابوموسى، «جزاير اماراتى» گفته و رضا پهلوى به اين گفتار اعتراضى نكرده

در نشر متن گفت و گوى رضا پهلوى، در مقابل «خوزستان»، واژه ى عربستان نوشته شده

رضا پهلوى به خليج فارس، «خليج» گفته

رضا پهلوى در يك گفت و گو، به جاى «اقوام» ايرانى، از «مليت»هاى ايرانى سخن گفته

رضا پهلوى در پايبندى به چهارچوب ملى ايران كارنامه ى ردّى گرفته
اين مسائل باعث شده تا عده اى از كوشندگان و كنشگران ملى (از آقاى ضيا آتاباى تا آقاى اميد دانا و چند وبلاگ نويس) اقدام به دادن هشدار نهايى به حضرت وليعهد، پهلوى سوم كنند.

بعد از انتشار اين هشدار تند و سخت، شوراى ملى ايران كه تشكيلات سياسى رضا پهلوى به شمار مى آيد اطلاعيه اى صادر كرد كه در آن ضمن اشاره به سناريوهاى مهندسى شده ى جمهورى اسلامى و برخوردهاى زننده از سوى جمهورى اسلامى و پرونده سازى براى يك پناهنده سياسى به منظور بازگرداندن و شكنجه ى او و تحريف مصاحبه الوطن و صداگذارى بر تصاوير ويدئويى شاهزاده، كل اين موضوع را «تهمت هاى دروغين» ناميده و اظهار داشته كه براى دستيابى به حكومتى ملى و گيتى گرا و دمكراتيك از هيچ كوششى دريغ نخواهد كرد.

پس از انتشار اين اطلاعيه، آقاى اميد دانا كه از هواداران پر و پا قرص پادشاهى پهلوى و رضا شاه و محمد رضا شاه پهلوى ست، در يك برنامه ى يوتيوبى ویژه، به افشاى دروغ هاى شوراى ملى ايران و رضا پهلوى پرداخت و با ارائه ويدئو و صفحات اينترنتى پاك شده توسط يكى از مشاوران «بى سواد» رضا پهلوى -خانم نازيلا گلستان-، بر درستى مفاد بيانيه هشدار، پا فشارى كرد و در مقابلِ تهديد شوراى ملى ايران به دادگاهى كردن اش، تهديد به دادگاهى كردن رضا پهلوى در ايران آزاد كرد!

در اين ميان ادعا شد كه دفتر رضا پهلوى و دو نفر گرداننده ى آن عامل كشيده شدن رضا پهلوى به اين وضعيت هستند و رضا پهلوى تحت تاثير آنان قرار دارد و كار به جايى رسيده كه از كمك هاى عربستان سعودى بهره مى گيرد!

رسانه هاى جمهورى اسلامى هم در اين ميان با نوشتن مطالبى، سقوط رضا پهلوى پيش از تكيه زدن بر تخت سلطنت را به تمسخر گرفتند.

سوالى كه براى ما ناظران اين زد و خورد لفظى و درون گروهى پيش مى آيد اين است كه پادشاهى خواهان و سلطنت طلبان، اگر حضرت وليعهد، پهلوى سوم را قبول ندارند و او را چنين شخص غير ملى و بيگانه دوستى مى دانند، چه كسى را به عنوان پادشاهِ خود مى خواهند معرفى كنند؟ سوالى كه پاسخ به آن مى تواند عده اى از پادشاهى خواهان را كه خارج از اين دعواها قرار دارند به شناخت پادشاه بعدى شان كمك كند!

در زير لينك خواندن بيانيه ى هشدار و برنامه ى «فوق العاده»ى اميد دانا را ملاحظه مى كنيد:


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016