یکشنبه 7 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
7 شهریور» تعطیلات عید قربان در ترکیه به ۹ روز افزایش یافت
4 شهریور» کردهای سوریه عقب‌نشینی کردند
پرخواننده ترین ها

۲۰ غیرنظامی در حملات ارتش ترکیه در شمال سوریه کشته شدند



تانک‌های ارتش ترکیه در شمال سوریه

رادیو بین المللی فرانسه ـ دست‌کم ۲۰ غیرنظامی در حملات توپحانه و حملات هوایی ارتش ترکیه در شمال سوریه کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. رامی عبدالرحمان، رئیس سازمان ناظران حقوق بشر سوری، به خبرگزاری فرانسه گفت که این حملات صبح روز یکشنبه ۲۸ اوت در روستای "جب الكوسا" در جنوب جرابلس صورت گرفته است.

این مرگبارترین حمله ارتش ترکیه از ابتدای عملیات این ارتش علیه گروه دولت اسلامی (داعش) و همچنین نیروهای کرد شمال سوریه، به شمار می‌رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عملیات ارتش ترکیه با نام "سپر فرات" و با استفاده از تانک و هواپیماهای جنگنده، بامداد روز چهارشنبه ٢٤ اوت/ ٢ شهریور در شمال سوریه آغاز شد.

به گزارش سازمان ناظران حقوق بشر سوری، بمباران ارتش ترکیه بر شهر جرابلس تمرکز دارد. این شهر مقر داعش در نزدیکی مرز ترکیه به شمار می‌رود و اولین منطقه‌ای است که کنترل آن به دست نیروهای شورشی مورد حمایت آنکارا می‌افتد.

اما کنترل روستای "جب الكوسا" واقع در ۱۴ کیلومتری جنوب جرابلس در دست مبارزان محلی است که از سوی نیروهای کرد حمایت می‌شوند.

روز شنبه ۲۷ اوت، برای اولین بار بین تانک‌های ارتش ترکیه و مبارزان کرد درگیری‌هایی در دو منطقه "الامارنا" و "یوسف بیک" در جنوب جرابلس روی داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016