سه شنبه 9 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محاکمه شهروند اسرائیلی متهم به قاچاق تجهیزات نظامی به ایران

بی بی سی - دادگاه عالی اسرائیل حکم داده مردی که به قاچاق قطعات نظامی به ایران متهم شده، به آمریکا بازگردانده شود.

خبرگزاری فرانسه بر اساس اطلاعیه وزارت دادگستری اسرائیل گزارش داده که آریه الیاهو کوهن متهم است که در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ از آمریکا قطعات جانبی نظامی خریده و به محل زندگی خود در اسرائیل فرستاده است.

160829114833.jpg
آریه الیاهو الی کوهن (سمت چپ) متهم است که به ایران قطعات نظامی فرستاده است. عکس از گزارش شبکه دو اسرائیل

به همین دلیل دادگاه عالی اسرائیل حکم داده که این شهروند اسرائیلی برای محاکمه به آمریکا بازگردانده شود هرچند سال ۲۰۱۴ هنگام خروج از اسرائیل و در این کشور دستگیر شده است.

ادعا شده که آقای کوهن و سه همکار دیگر او در آمریکا قطعات مورد استفاده در موشک هاوک، هواپیماهای جنگی و خودروهای زرهی را به اسرائیل فرستاده‌اند و درباره محتویات بسته‌های ارسالی به اسرائیل و مقصد اصلی آن "اطلاعات نادرست" داده‌اند.

در اتهام‌های مطرح شده اینطور ادعا شده که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ آقای کوهن در دو نوبت قطعات جانبی ساخت آمریکا را که در هواپیماهای جنگی اف۴ و اف۱۴ استفاده می‌شود از طریق یونان به ایران فرستاده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این اتهام‌ها سال ۲۰۱۳ در دادگاه فدرال کانکتیکت آمریکا ثبت شده است. آمریکا در سال میلادی بعد بر اساس این اتهام ها در دادگاه خواستار بازگرداندن آقای کوهن برای محاکمه شده است.

دادگاهی در بیت المقدس با این درخواست دادگاه کانکتیکت آمریکا موافقت کرد اما آقای کوهن به حکم دادگاه اعتراض کرد و خواستار تجدید نظر شد.

در نهایت دیروز، یکشنبه ۲۸ اوت، اعلام شد که دادگاه عالی اسرائیل حکم داده که این شهروند اسرائیلی برای محاکمه به آمریکا بازگردانده شود.

در صورت محکومیت، آقای کوهن ممکن است تا ۲۰ سال زندانی و به پرداخت یک میلیون دلار جریمه محکوم شود.

بیش از سی دهه است که آمریکا فروش تجهیزات نظامی به ایران را ممنوع کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016