چهارشنبه 17 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

واکنش ظریف به سخنان مفتی عربستان سعودی

وزیر خارجه ایران در واکنش به گفته‌های یک مفتی وهابی که وی و هم‌وطنانش را غیرمسلمان خوانده بود، حمایت عربستان و تفکر وهابیت از تروریسم را به وی یادآور شد و گفت که دین اکثر مسلمانان با دین امثال این مفتی متفاوت است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به نامسلمان خوانده شدن ایرانیان توسط یک مفتی وهابی، پیامی در توئیتر منتشر کرد.

«عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی وهابی عربستان امروز در گفتگو با یک روزنامه عرب‌زبان ایران را به دشمنی با اسلام متهم کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مفتی سعودی گفته بود «اینها مسلمان نیستند؛ اینها فرزندان مجوس‌‌ [معرب مغ] هستند و دشمنی آنها با مسلمانان به ویژه اهل سنت دیرینه است.»

این سخنان در واکنش به پیام دیروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان و سخن گفتن از لزوم تغییر مدیران میدانی حج با در نظر گرفتن فاجعه منا منتشر شده بود.

محمدجواد ظریف هم امشب به گفته‌های اهانت‌آمیز این مفتی سعودی واکنش نشان داد و در صفحه توئیتری خود نوشت: «در واقع، تشابهی بین اسلام ایرانیان و بیشتر مسلمین با افراط‌گرایی متعصبانه‌ای که آن روحانی ارشد وهابی و اربابان تروریسم سعودی تبلیغ می‌کنند، نیست.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016