جمعه 2 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

لایحه جلوگیری از پرداخت پول نقد به ایران در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد

در مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای به تصویب رسید که برپایه آن دولت آمریکا از این پس نمی‌تواند به ایران پول نقد بپردازد و هرگونه تسویه مالی با ایران می‌بایست به اطلاع کنگره برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو زمانه: به‌گزارش آسوشیتدپرس این لایحه پنج‌شنبه شب ۲۲ سپتامبر / یکم مهر با ۲۵۴ رأی موافق در برابر ۱۶۳ رأی مخالف تصویب شد.

در این لایحه افزون بر ایران، چنین معاملاتی با کشورهایی که از نظر آمریکا پشتیبان تروریسم شناخته می‌شوند ممنوع شناخته شده است.

تصویب این لایجه در پی پرداخت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول نقد به ایران در اوایل سال جاری میلادی توسط دولت آمریکا صورت گرفته است که در میان جمهوری‌خواهان مخالفت‌های شدیدی را به‌دنبال داشت.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند این لایحه را وتو کند.
US-Parliament-2.jpg
دولت آمریکا در دو نوبت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول نقد به ایران پرداخت کرده است. در نوبت اول در روز ۱۷ ژانویه ۴۰۰ میلیون دلار را با ارزهای مختلف از جمله یورو و فرانک سوئیس پرداخت؛ و در نوبت دوم از ۲۲ ژانویه تا پنجم فوریه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار دیگر پرداخت کرد.

همزمان با پرداخت این پول در ژانویه سال جاری هفت زندانی آمریکایی ایرانی‌تبار در ایران آزاد شدند و آمریکا نیز با آزادی هفت ایرانی زندانی در این کشور و لغو حکم بازداشت ۱۴ ایرانی دیگر موافقت کرد.

جمهوری‌خواهان دولت باراک اوباما را متهم کردند که به ایران باج داده است. رئیس جمهوری آمریکا اما توضیح داد که به دلیل نبود رابطه مالی با ایران، مبالغ نقد به ایران پرداخت شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016