جمعه 9 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

صافی گلپایگانی: در قم نباید کنسرت برگزار شود

آیت‌الله صافی گلپایگانی گفته باید حرمت قم حفظ شود و از برگزاری کنسرت موسیقی در این شهر جلوگیری شود. گروهی از طلاب حوزه علمیه قم نیز در نامه سرگشاد‌ه‌ای خواستار جلوگیری از برگزاری کنسرت در این شهر شدند.

gooya0327.JPG

آیت‌الله صافی گلپایگانی مدرس حوزه علمیه قم در دیدار با دبیر کل ستاد امربه معروف و نهی از منکر ایران و مسئولان این ستاد در قم از آنها خواست با برگزار‌کنندگان کنسرت در این شهر برخورد جدی کنند.
به گزارش خبرگزاری حوزه، ارگان حوزه علمیه قم، صافی گلپایگانی گفته است: «حرمت شهر قم باید حفظ شود و نباید در این موضوع سکوت کرد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این مدرس دینی تصریح کرده که با برگزاری کنسرت "قلب امام زمان (امام دوازدهم شیعیان) متاثر می‌شود" و جلوگیری از برگزاری کنسرت باعث "خرسندی" این امام شیعیان خواهد شد.
نامه طلاب برای جلوگیری از برگزاری کنسرت در قم
هم‌زمان با سخنان صافی گلپایگانی، جمعی از طلاب حوزه علمیه قم نیز در نامه سرگشاد‌ه‌ای خواستار برگزار نشدن کنسرت در این شهر شدند.
در این نامه عنوان شده که علیرغم نزدیک شدن به ماه محرم (ماه عزاداری شیعیان برای امام سوم) کنسرتی که در آن مرد و زن نوازندگی و خوانندگی می‌کرده‌اند در قم برگزار شده است.

نویسندگان این نامه در ادامه نوشته‌اند: «چه کسی به خود جرأت داده است حرمت‌شکنی نماید و در جوار بانوی کرامت، زن و مرد را بر روی صحنه آورده، تا با هم به نوازندگی و آوازه‌خوانی بپردازند!!»
اشاره این نامه به آرامگاه یکی از دختران یکی از امامان شیعیان به نام معصومه در شهر قم است.
طلاب نویسنده این نامه سپس خواسته‌اند که جلوی این "گناه بزرگ" گرفته شود.
سنگ بنایی که در مشهد گذاشته شد
پیش از قم، در مشهد نیز این تقاضا از سوی علم‌الهدی امام جمعه این شهر مطرح شد و علی جنتی وزیر ارشاد هم با آن موافقت کرد.
مردادماه امسال وزیر ارشاد از تصمیم این وزارتخانه برای توقف صدور هرگونه مجوز کنسرت موسیقی در مشهد، خبر داد.
جنتی در توضیح این تصمیم گفت: « با توجه به مزین بودن شهر مشهد به مرقد مطهر امام رضا، اجرای کنسرت‌ها در این شهر مخالفانی از جمله نماینده محترم ولی فقیه در خراسان رضوی را داشت که ما به نظر ایشان احترام گذاشته و با اینکه این کنسرت‌ها مشکل خاصی نداشت اما از ادامه اجرای آنها در این شهر صرف نظر کردیم.»

این تصمیم اما با مخالفت‌های زیادی حتی از سوی مقامات دولتی روبرو شد. از جمله علی مطهری نماینده اصول‌گرای مجلس در این باره گفت: «کشور که حکومت فدرالی نیست؛ نباید درباره اجرای کنسرت‌ها در استان‌های مختلف تفاوت قائل شد.»
این تصمیم اما تا امروز اجرا شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016