شنبه 10 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

مهر تاييد وزير اطلاعات بر هشدار روزهاى گذشته رجانيوز!

گروه بین‌الملل-رجانیوز: سید محمد علوی روز گذشته در همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب و نظامی سراسر کشور در مشهد مقدس، مسئولیت وزارت اطلاعات در مقابل مسئله نفوذ را جدی‌تر و اساسی‌تر از گذشته ارزیابی کرد و شرکت‌های تجاری و توریستی را یکی از ابزارهای دشمن برای تحقق این مسئله دانست؛ موضوعی که آن را باید تائیدی بر هشدارهای چند روز اخیر رجانیوز تلقی کرد.

gooya0331.JPG

به گزارش رجانیوز وزیر اطلاعات دولت یازدهم روز گذشته با اعلام اینکه وزارت اطلاعات مسئولیت وسیعی در حوزه مقابله با نفوذ دارد، گفت: وزارت اطلاعات با هوشمندی، دقت و مطالعه درصدد است که یک کار دانش‌بنیان در عرصه مقابله با نفوذ داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با ابراز اینکه مسئله نفوذ امروز جدی‌تر و اساسی‌تر از گذشته شده است، تصریح کر‌د:

‌‌وقتی پنجره‌ای برای و‌رود هوای تازه باز می‌شود حشرات موذی هم به داخل می‌آیند اما راه‌حل جلوگیری از ورود حشرات بستن پنجره نیست بلکه باید مانعی برای ورود حشرات ایجاد کرد..... مبدأ نفوذ سرویس‌های امنیتی است اما از پوشش شرکت بنز و پژو و دیگر شرکت‌های تجاری و توریستی نیز استفاده می‌کنند که باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد چرا که بخشی از اطلاعات دشمن از طریق نفوذ و بخشی دیگر از طریق تخلیه تلفنی انجام می‌شود.

تاکید علوی بر نفوذ دشمنان در قالب شرکت‌های تجاری در حالی صورت می‌گیرد که پیش‌تر رجانیوز در گزارشی با "عنوان جنب و جوش دیپماسی ثانویه آمریکا برای تداوم پروژه نفوذ در ایران" نسبت به این مسئله هشدار داده بود.

در بخشی از این گزارش آمده بود:

نکته حائز اهمیت آن‌جا است که سخنان جان کری و گزارش اخیر نیویورک تایمز را باید تداوم و اتخاذ حداکثر "دیپلماسی ترک 2" جهت نفوذ همه‌جانبه در کشور جهت تغییر اصلی‌ترین مولفه‌های جمهوری اسلامی ایران چون استقلال، انقلاب‌گری و استکبار ستیزی دانست... کاملاً مشخص است که در روابط بين‌الملل هميشه ديپلماسي اقتصادي، ديپلماسي فرهنگي و حتي ديپلماسي علمی ابزارهای پيشبرد سياست خارجی قدرت‌های بزرگ بوده‌اند و حضور اتباع آمریکایی در ایران در قالب توافق بوئینگ و ایرباس نیز جزئی از همین ابزار محسوب می‌شود؛ شادی بی‌حد و حصر رسانه‌ها و مقامات آمریکایی‌ را باید در همین پازل ارزیابی کرد.

جالب توجه آن‌که انتشار این گزارش با واکنش برخی رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی همراه شد و آن‌ها با بیان این که "هواپیماهای خریداری شده نیازمند تعمیر هستند" درصدد توجیه حضور اتباع آمریکایی در کشور شدند؛ این دفاع از جایی عجیب‌تر و ناشیانه‌تر به نظر می‌آید که حتی نشریات آمریکایی چون نیویورک تایمز نیز حضور اتباع آمریکایی‌در ایران را زمینه‌ساز یک تغییر ساختاری خوانده بودند.

اما به نظر می‌رسد که اذعان وزیر اطلاعات به این مسئله – نفوذ سرویس‌های بیگانه در قالب شرکت‌های تجاری- به خودی خود حکایت از جدی بودن مسئله نفوذ در کشور می‌دهد؛ سخنان اخیر ليام فاکس وزير تجارت بين الملل انگلستان که مبنی بر اینکه فرصت تجارت بین دو کشور منجر به تغییرات سیاسی در ایران خواهد شد را باید در همین راستا ارزیابی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016