شنبه 10 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ایران از اولین نمونه روش مهندسی معکوس پهپاد به غنیمت گرفته آمریکایی رونمایی کرد + تصویر و ویدئو

ایران از ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین جدید با 'قابلیت پرتاپ موشک هوشمند' خبر داد

بی بی سی - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یک پرنده هدایت پذیر از دور (پهپاد) یا هواپیمای بدون سرنشین رونمایی کرده است که می‌گوید قابلیت پرتاپ موشک هوشمند دارد.

این پهپاد امروز ۱۰ مهرماه (اول اکتبر) در نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه رونمایی شده است.

pahbad_reverseINgSep1.jpg
نمایش پهپاد "غنیمتی متعلق به آمریکا"

سرتیپ امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته است که نام این پهپاد صاعقه و از خانواده هواپیماهای بدون سرنشین کلاس سیمرغ است.

به گفته آقای حاجی زاده این پهپاد "در شعاع دوربرد و فواصل دور دست قادر است، چهار نقطه و هدف را با بمب های هوشمند نقطه‌زن با دقت مورد اصابت قرار دهد و سالم به محل پرواز بازگردد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سانه های ایران در جریان نمایشگاه پهپادهای ایرانی تصاویری از آنچه پهپاد "پیشرفته و غنیمتی ام کیو-۱ سی متعلق به آمریکا" خوانده اند، منتشر کرده اند.

pahbad_reverseINgSep2.jpg

pahbad_reverseINgSep3.jpg

خبرگزاری تسنیم می گوید هنوز مشخص نیست که سپاه این پهپاد را چه زمانی و در کجا غنیمت گرفته است. این خبرگزاری گفته است از پهپاد ام کیو -۱سی، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و ارتش این کشور استفاده می‌کند.

خبرگزاری فارس و تسنیم وابسته به سپاه پاسداران می گویند "این نوع پهپاد از کلاس آرکیو ۱۷۰ است که اولین نمونه آن از پهپاد به غنیمت گرفته از آمریکا با استفاده از روش مهندسی معکوس ساخته شد.

اشاره به پهپاد غنمیت گرفته شده از آمریکا، هواپیمای بدون سرنشین این کشور است که مقام های نظامی ایران می‌گویند در آذر ماه ۱۳۹۰ توسط نیروی هوافضای سپاه شناسایی و در شرق ایران سالم به زمین نشانده شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته است: "ما در حوزه پهپاد در تراز چهار کشور اول جهان هستیم ولی در برخی امور آمریکایی ها هم‌تراز ما هستند و این موضوع در بخش هواپیماهای بدون سرنشین پنهان کار و بمب افکن‌ها مصداق دارد و در واقع آمریکایی‌ها در تلاش هستند در این بخش همتراز ما شوند."

دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که امروز از نمایشگاه پهپادهای سپاه بازدید کرده گفته است "هواپیماهای بدون سرنشین در تراز موشکی بخش مهمی از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است".

pahbad_reverseINgSep4.jpg

pahbad_reverseINgSep5.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016