سه شنبه 13 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

انتقاد علی لاریجانی از "عصبانیت ظریف"

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای مطهری روز یکشنبه توضیح داد که آقای ظریف نباید عصبانی می‌شد. باید حرف را با متانت پاسخ داد و هم برای شأن وزارت امور خارجه و هم برای مجلس باید این‌گونه باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تذکری با استناد به ماده 23 آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص حفظ شأن و منزلت مجلس، گفت: از رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس گله دارم که گاهی شأن و منزلت مجلس زیر سؤال می‌رود و اعضای هیئت رئیسه و رئیس آن‌چنان که باید از شأن و منزلت مجلس دفاع نمی‌کنند.

وی با اشاره به جلسه گذشته مجلس و بررسی سؤال نماینده مشهد از ظریف خاطرنشان کرد: در جریان سؤالی که کریمی قدوسی نماینده مشهد از وزیر امور خارجه داشت، ضمن قدردانی از خدمات وزیر امور خارجه اما باید بگویم که وزیر نباید آن گونه مجلس و نمایندگان را مورد توپ و تشر قرار دهد و شأن و منزلت مجلس را رعایت نکند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس همچنین با اشاره به گزارش رئیس دیوان محاسبات از حقوق‌های نامتعارف، گفت: دولتمردان چه پاسخی داده‌اند؟ آنها می‌گویند هیچ تخلفی صورت نگرفته است. بنده خواهشم این است که اجازه ندهید اقتدار مجلس زیر سؤال برود.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر، گفت: دیوان محاسبات به‌صراحت گزارش خود را ارائه داد و شما می‌توانید نظارت هم داشته باشید، ضمن اینکه دیوان محاسبات کشور به‌عنوان یک نهاد رسمی برای رسیدگی به این امور مأمور شده بود و نظراتی که داده شده باید اجرایی شود.

رئیس قوه مقننه در مورد زیر سؤال رفتن شأن و منزلت مجلس و برخورد هیئت رئیسه نیز گفت: آقای مطهری در جلسه روز یکشنبه توضیح داد که نباید آقای ظریف عصبانی می‌شد.

وی افزود: باید حرف را با متانت پاسخ داد و هم برای شأن وزارت امور خارجه و هم برای مجلس باید این‌گونه باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016