شنبه 17 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

برلین: گردهمایی به مناسبت روز جهانی مبارزه برای لغو مجازات اعدام، ۱۰ اکتبر

فراخوان به گردهمائی

به مناسبت ١۰ اکتبر روز جهانی مبارزه برای لغو مجازات اعدام!
ما خواهان لغو فوری همه احکام اعدام هستیم!
زندانی سیاسی آزاد باید گردد!


رژیم جمهوری اسلامی ایران همچنان رتبه شرم آور اول اعدام در جهان را - با توجه به نسبت جمعیت - به خود اختصاص داده است. اعدام و حذف فیریکی مخالفین با موجودیت این رژیم پیوند خورده است. سازمان عفو بین الملل، در تازه ترین گزارش خود، ایران را به عنوان «آخرین جلاد کودکان» در جهان معرفی کرده است دست کم ۷۱ کودک در زندان های ايران در انتظار اجرای حکم اعدام هستند. بر پایه گزارش این سازمان از سال ۱۹۹۰، ايران بالاترين آمار را در اعدام کودکان در جهان داشته است . اما آمارواقعی اعدام ها بیشتر از این ارقام است. چرخه خشونت و سرکوب و ترور دولتی از ابتدای بقدرت رسیدن حاکمیت ضد مردمی رژیم جمهوری اسلامی تا کنون ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نقل از خبرگزاری هرانا ، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در ماه گذشته تعداد ۵۶ اعدام در شهرهای شاهرود، گرگان، کرج، ارومیه، میناب، تبریز، مشهد، تایباد، نی‌ریز و شیراز ثبت شدند. یک منبع مطلع در این خصوص گفت: "هم اکنون حدود ۴۰۰ زندانی اعدامی با اتهام مواد مخدر در زندان وکیل‌آباد مشهد نگهداری می‌شوند که حکم بیشتر آنها قطعی شده است".

رژیم جمهوری اسلامی ایران در سحرگاه ۲ اوت امسال ،۲۱ زندانی عقیدتی اهل سنت کرد را اعدام کرد. وزارت اطلاعات رژیم از این کشتار بعنوان "اعدام محکومان یک گروه تروریستی" نام برد. قابل ذکر است که این زندانیان چندین سال در زندان و مدتهای طولانی در سلول های انفرادی بسرمی بردند و تحت شکنجه های شدید مجبور به "اعترافات" اجباری شده بودند. در این رابطه اسناد تصویری در اینترنت انتشار یافته که این "اعترافات" تحت شکنجه را پس گرفته بودند (بطورمثال شهرام احمدی).

علاوه بر این جان ۱۸ زندانی سیاسی کرد دیگر که به اتهام عضویت یا همکاری با احزاب سیاسی کرد محکوم به اعدام شده اند، در خطر است. خطر مرگ همچنین جان قاسم آبسته، داود عبداللهی، کامران شیخه، خسرو بشارت، ایوب کریمی، انور خضری و فرهاد سلیمی را تهدید میکند که حکم اعدام آنها هنوز در دیوان‌عالی کشور در دست بررسی است.

خطر جانی برای زندانیان سیاسی

ما نگران جان همه زندانیان سیاسی – عقیدتی از جمله صدیق کبودوند، بهنام ابراهیم زاده، سعید شیرزاد، زینب جلالیان ، یاشار دارالشفا، زانیار و لقمان مرادی ، دراویش گنابادی، بهائیان زندانی ، فعالین سیاسی زندانی کرد و عرب و همه روزنامه نگاران زندانی و به ویژه زندانیانی که زیر حکم اعدام قرار دارند، و یا بلا تکلیف در بازداشت بسر می برند،هستیم. ما همچنین صدور احکام طولانی مدت از جمله۲۱ سال زندان برای امیر امیرقلی ، ۱۶ سال زندان برای نرگس محمدی و یا ٧ سال برای آتنا دائمی و امید علی شناس و دیگران را محکوم و این "احکام" را اعمالی تلافی جویانه سیاسی از سوی دستگاه قضایی رژیم ایران ارزیابی می کنیم.

تا زمانیکه عدالت اجتماعی و آزادی بی قید و شرط بیان ، اندیشه و تشکل، جدائی دین از دولت، برابری زنان و مردان و لغو حجاب اجباری و...در ایران نهادینه نشوند، سیستم زندان، اعدام و شکنجه بازتولید میشود. در یک کلام تا زمانی که رژیم جمهوری اسلامی بر سرکار است، بساط شکنجه و قتل و اعدام بر پاست. در ١٠ اکتبر روز جهانی مبارزه برای لغو مجازات اعدام ، ما همراه با سایر انسان های مترقی و انساندوست خواهان برچیده شدن مجازات اعدام و آزادی کلیه زندانیان سیاسی هستیم و از تمامی احزاب، اتحادیه ها، نهادها و انسانهای مدافع حقوق بشر دعوت می کنیم که برای رساندن صدای زندانیان سیاسی بگوش جهانیان و بسیج افکار عمومی برای توقف سرکوب، زندان، شکنجه و اعدام در ایران مبارزه ای مشترک و هماهنگ را سازمان دهیم.

زمان: دوشنبه، ۱۰ اکتبر ۲۰۱۶، ساعت ١۷
مکان: Berlin, U-Kottbusser Damm

برگزارکنندگان:
کانون پناهندگان سیاسی ایرانی در برلین
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلین


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016