دوشنبه 26 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

مشکل واقعی پورن؛ برای سکس زیان‌آور است! مایکل کسلمن، ترجمۀ مهسا صباغی

به لحاظ تاریخی، مباحثات فرهنگی در مورد پورن، به تقابل آزادی بیان و سانسور تبدیل شده است. مدافعان پورن، خود را پشت متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا پنهان می‌کنند و افراد مخالف پورن را در کنار کوته‌فکران نازی دسته‌بندی می‌کنند... پورن گاهی در آموزش سکس و درمان کابردهای مشروعی دارد. اما در نهایت، پورنوگرافی برای سکس زیان‌آور است

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این مطلب برگرفته از [رهایی ـ سایت مرکز پژوهش و آموزش رهایی] است.

پورن آموزش‌دهندۀ اصلی سکس به انسان‌ها است، اما سکس را تماماً اشتباه می‌آموزد. ماری سیلوا[۱] و همسرش جک در صنعتِ پورنوگرافی فعالیت می‌کنند. اما سکسِ پورن آن‌ها طبیعی نیست. به روایت مستند ماری و جک: داستانی عشقی[۲] باید آن را بیاموزند. ماری توضیح می‌دهد که «سکس به‌مثابۀ کار می‌تواند هیجان‌انگیز باشد؛ اما به اندازۀ سکسِ شخصی خودمان ارضاکننده نیست. من و جک رابطۀ احساسی عمیقی باهم داریم. برای احساس رضایت از رابطۀ جنسی، من به چیزی بیشتر از سکس خشن نیاز دارم، به کنش‌های احساسی.»

ماری و جک گاهی در خانه به سمت سکس پورن کشیده می‌شوند. جک می‌گوید: «بعد از یک حرکتِ تند و تیز در سکس شخصی، ممکن است یکی از حرکت‌های عجیبی که در پورن می‌بینید را انجام دهم. بعد، یکی از ما می‌گوید: صبر کن! بیا عشق‌بازی واقعی کنیم.»

ماری و جک متوجه تفاوت میان سکس پورن که هدفش فانتزی‌های شهوانی انسان است و سکس واقعی هستند؛ سکسی که رضایت دوجانبه ایجاد می‌کند. شوربختانه، مشتریان پورن که غالباً مردان هستند، به این تمایز توجه نمی‌کنند.

به لحاظ تاریخی، مباحثات فرهنگی در مورد پورن، به تقابل آزادی بیان و سانسور تبدیل شده است. مدافعان پورن، خود را پشت متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا[۳] پنهان می‌کنند و افرادِ مخالف پورن را در کنار کوته‌فکران نازی دسته‌بندی می‌کنند. به شخصه، من موافق تمام و کمال آزادی بیان و مخالف سانسور هستم. به اعتقاد من، پورن باید در اختیار بزرگسالان قرار گیرد. اما همچنین بر این اعتقاد هستم که مناظرات باید از متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا فراتر بروند. پورن گاهی در آموزش سکس و درمان کابردهای مشروعی دارد. اما در نهایت، پورنوگرافی برای سکس زیان‌آور است.

همه همیشه مشتاق هستند
این ویژگی پورن، به بعضی افراد کمک می‌کند که به حس گناه در مورد میل جنسی خود، فائق آیند؛ اما از سوی دیگر، به بسیاری مردان این حس را می‌دهد که افراد دیگر همگی در حال دستیابی به چیزی بیش از آن‌ها، هستند. متوجه این نیستند که پورن فانتزی است.

همۀ مردان درشت‌اندام هستند
بازیگران مرد، به دلیل موهبت درشت‌اندامی است که انتخاب می‌شوند. آن‌ها واقعاً از بقیۀ ما درشت‌تر هستند. اما آلات جنسی مردانه در‌ پورن، تبدیل به استانداردی شده‌اند که مردان خود را با آن مورد قضاوت قرار می‌دهند؛ و آن استاندارد به طور جد، به بزرگ‌بودن آلت جنسی متمایل است. تعجبی ندارد که مردان زیادی از این شکایت دارند که آلت‎‌شان «زیادی کوچک است».

همۀ مردان نعوظ آنی دارند
زنی چشمک می‌زند و به مردان نعوظ تمام و کمال و پایدار می‌دهد! این یک افسانۀ تمام است. می‌خواهید به راز کثیف کوچک پورن پی ببرید؟ سکس پورن ذهن را از این موضوع بیگانه می‌سازد که بیشتر بازیگران مرد برای نعوظ، قبل از مصرف ویاگرا[۴] با مشکل مواجه هستند. حتی با مصرف مواد مخدر هم در مجموعه‌های پورن، هنوز اغلب بازیگران مرد از مشکل در نعوظ رنج می‌برند. بعضی – اما نه همه – مردان جوان می‌توانند نعوظ آنی را تجربه کنند. اما از سن ۴۰ سالگی و بعد از آن، این توانایی از بین می‌رود. برای بیشتر مردان، نعوظ نیازمند لمس آرام‎‌بخش، ملایم، و بازیگوشانه همراه با عشق است. پورن، نیاز واقعی مرد را به حس تمام بدن و تحریک مستقیم، انکار می‌کند.

نعوظ‌ها هرگز از بین نمی‌روند
بازیگران از لحظه‌ای که آلت‌شان بلند می‌شود تا زمانی که انزال دارند، به سختی سنگ هستند. برای مردان زیر ۴۰ سال، این اتفاق می‌تواند رخ دهد. اما بعد از ۴۰ سالگی، نعوظ نمی‌تواند فقط از طریق فانتزی‌ها ایجاد ‌شود؛ و اگر مرد سن‌بالاتری در این شرایط نعوظ پیدا کند، خیلی زود سست خواهد شد؛ احتمالاً در طول سکس نعوظ او کاهش پیدا خواهد کرد و به نوازش بیشتری برای نعوظ مجدد نیاز خواهد داشت.

همۀ مردان تا ابد همینطور خواهند بود
بازیگران پورن ظاهراً هیچگاه مسئلۀ‌ زودانزالی را ندارند. اما در دنیای واقعی، یک‌سوم مردان از هر سنی، از زودانزالی رنج می‌برند. کنترل انزالی خوب، نیازمند ماساژ آرام و بازیگوشانه تمام بدن است. این دقیقاً مقابل سکس خشن و مکانیکیِ با آمادگی پیشین پورن است. وقتی مردان از پورن تقلید می‌کنند، اغلب خیلی زود انزال پیدا می‌کنند. (در سایت من، پرفروش‌ترین مقاله‌ام تا به حال، در مورد درمان زودانزالی بوده است.)

همۀ مردان به یک اشاره ارضا می‌شوند
مردان در پورن هیچگاه در انزال مشکلی ندارند. درحالی‌که در زندگی واقعی، این مشکل بسیار عادی است. یکی از دلایل این است که مردان به ماساژ تمام بدن، به اندازۀ کافی اهمیت نمی‌دهند. مردان در پورن هر بار یا ارضایی بسیار کم دارند یا اصلاً ارضا نمی‌شوند. بسیاری نیز می‌گویند احساس شهوانی در کلِ بدن، اهمیت ندارد. این اشتباه است!

همۀ زنان نمایشگر هستند
زنان در پورن سینه‌ها و اندام تناسلی خود را بیرون می‌اندازند و برهنه با سرخوشی دلبری می‌کنند. بنابر این پژوهش، زنان واقعی کمی، خود را اینگونه به نمایش می‌گذارند، فقط ۱ تا ۲ درصد. بیشترِ زنان واقعی، در بدن‌های خود احساس سستی دارند. درحالی‌که، تماشاگران مذکر پورن، از معشوقه‌های خود اغلب این انتظار را دارند که با غرور و جلا، خرامان حرکت کنند و نمی‌توانند این را بفهمند که زنان این کار را نخواهند کرد.

۹۵ درصد سکس تحریک آلت‌تناسلی و آمیزش است
در پورن بعد از کمی ضربه‌زدن به سینۀ زن و شاید کمی تحریک آلت‌تناسلی، نوبت تحریک آلت مرد و بعد آمیزش می‌رسد. البته که آلت‌تناسلی و تحریک آن در عشق‌بازی مهم هستند و سکس دهانی می‌تواند بسیار حس خوبی ایجاد کند؛ اما اندام‌های تناسلی، اغلب بدون عشق‌بازی و لمس همۀ بدن، به اندازۀ کافی تحریک نمی‌شوند. اما تمرکز پورن به طور کامل روی آلت‌های تناسلی است. مردانی که از پورن تقلید می‌کنند، به نوبۀ خود زودانزالی، اختلال در نعوظ و مشکلات انزال را دارند – مسائلی که در مقابل معشوقان تحریک‌شدۀ خود که آن‌ها را کاملاً خواستنی می‌دانند، بیان نمی‌شوند.

روابط تماماً غیرواقعی
در پورن، هیچ‌گاه چیزهایی مثل قرارگذاشتن، معاشقه، مکالمه‌های گوناگون، خنده یا علائق مشترک نمی‌بینید. در واقع چیزی جز سکس خشن نمی‌بینید. زنان بسیاری این مسئله را غیرقابل فهم و توهین‌آمیز می‌دانند.

زنان بی‌تابِ سکس تناسلی هستند
زنان در مقایسه با مردان، زمان قابل‌توجه بیشتری نیاز دارند که برای بازی با آلت تناسلی آماده شوند و احساس آرامش کنند. بیشتر زنان، واقعاً بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه نیاز به بوسه، به آغوش کشیدن، ماساژ متقابل تمام بدن و قبل از بازی با آلت تناسلی نیاز به معاشقۀ بازیگوشانۀ احساسی دارند. پورن، با انکار این نیاز، مردان را تشویق می‌کند که قبل از اینکه زنان واقعاً آماده شوند، در آمیزش جنسی شیرجه بزنند! وقتی که پژوهشگران از زنان پرسیدند که چه چیزی در شیوۀ عشق‌بازی برای آنان ناخوشایند است، مکرراً پاسخ‌شان این بود که مردان با عجله، فوری سراغ آمیزش جنسی می‌روند. پورن زنان را سرد می‌کند و زنان سرد در رخت‌خواب، چندان جذاب نیستند.

زنان هیچوقت ارگاسم ندارند
این تنها عنصر واقعی پورن است. بعد از اینکه مرد ارضا می‌شود، سکس تمام می‌شود. زنان همانطور که «خواسته‌شده» از گلوی خود ناله می‌کنند؛ اما به ندرت ارگاسم دارند؛ اگر نگوییم غیرممکن است. پورن فانتزی مردان است. دغدغۀ رضایت جنسی زنان را ندارد. با سکس ناگهانی، مکانیکی و غیراحساسی که پورن به نمایش می‌گذارد، زنانِ بسیار کمی می‌توانند ارضا شوند. تعجبی ندارد که مردانِ بسیاری دربارۀ ارگاسم‌های زنان و رضایت‌های شهوانی آن‌ها در ابهام هستند.

تماشاگران اثری از روان‌کننده‌ها نمی‌بینند
بازیگران پورن، گالن گالن از روان‌کننده‌ها استفاده می‌کنند؛ اما نه روی صحنه. اینطور به نظر می‌رسد که زنان همیشه مرطوب هستند. در واقع، حتی با وجودِ ماساژ عاشقانه و بازیگوشانۀ تمام بدن هم، بسیاری از زنان کاملاً نرمال هم بدن‌شان چندان روان‌کنندۀ واژنی تولید نمی‌کند و به روان‌کننده‌ها نیاز دارند. بسیاری از مردان، خیلی سریع دخول انجام می‌دهند، در واژن‌هایی که به اندازۀ کافی مرطوب نیستند؛ و بعد زنان را سرزنش می‌کنند که: «واژنت زیاد از حد تنگ است!» و این در حالی است که زنان بسیاری هنگام دخول درد دارند. دردی که سکس را خراب می‌کند.

سکس دهانی جهان‌شمول است
این عمومیت‌دادن به سکس دهانی، باعث اغراق در میزان محبوبیت واقعی سکس دهانی می‌شود. بهترین پژوهشی که در مورد سکس انجام شده، نشان می‌دهد که تنها نیمی از عشاق، به طور معمول سکس دهانی انجام می‌دهند. بنابراین دوباره، مردان مصرف‌کنندۀ پورن، به اشتباه فکر می‌کنند که سایرین یکی بیش از دیگری، سکس دهانی دارند.

سکس دهانی بسیار مشتاقانه است
بازیگران پورن مانند یک تشنه‌لب که به آب رسیده، سکس دهانی انجام می‌دهند. بسیاری (اغلب؟) افراد واقعی، نوازش‌های دهانی آرام‌تر و ملایم‌تر را ترجیح می‌دهند. برای بسیاری از زنان، کلیتوریس آنچنان حساس است که هر نوع لیسیدنی فارغ از میزان ملایم بودن، حس بد ایجاد می‌کند. بعضی زنان ترجیح می‌دهند که مردان اطراف آن را بلیسند نه داخل آن را. شما با تماشای پورن، هیچوقت این را متوجه نخواهید شد.

سکس آنال کاملاً غیرواقعی است
در پورن، «آنال» معمولاً به معنای دخول از مقعد است. در زندگی واقعی، این شکلی از بازی مقعدی است که کمترین محبوبیت را دارد. بیشتر بازی‌های مقعدی شامل ماساژ آرام اسفنکتر[۵] یا انگشت‌کردنِ سطحی است. زنانی که در پورن سکس مقعدی انجام می‌دهند، مقدار زیادی روان‌کننده استفاده می‌کنند و از حدود یک ساعت پیش از اینکه جلوی دوربین بروند، درپوشِ مقعدی[۶] می‌گذارند؛ اما تماشاگران هیچوقت این را نمی‌بینند. بدتر از این، بعضی از پورن‎‌ها این را نشان می‌دهند که آلت‌ تناسلی مستقیم از مقعد زن به دهانش می‌رود! چیزی که می‌تواند حامل عفونت باشد.
پورن لزوم پیشگیری از بارداری و عفونت‌های جنسی را نادیده می‌گیرد.
پورن، سرزمینی بدون محدودیت جنسی را به تصویر می‌کشد که هیچ عواقب بدی نیز ندارد.

پورنوگرافی به غایت ثابت و بی‌تغییر است
فیلم‌های سینمایی در سال ۱۸۹۰ بود که کار خود را آغاز کردند. تا ۱۹۸۱، پورنوگرافی به شکل فیلم در دسترس بود. بعضی از قدیمی‌ترین پورن‌هایی که فیلمبرداری شده بودند، حتی در قالب ویدئو منتشر شدند. لباس‌ها و مدل‌های مو قدیمی هستند، اما نوع سکس به شکل قابل توجهی شبیه سکس فعلی است. سکسِ پورن، همیشه دروغ بزرگی بوده که بارها و بارها تکرار شده است. به این دلیل که همۀ پورن‌ها، نوع یکسانی از شکل رابطه را به تصویر می‌کشند، تماشاگران تصور می‌کنند که این سکس خشن، مکانیکی، غیراحساسی، و با آمادگی پیشینی، همان سکسی است که باید باشد.

پورنوگرافی مؤثرترین آموزش‌دهنده سکس در جهان است
در حال حاضر، اینترنت میلیون‌ها صفحه پورن دارد که اغلب آنان نیز رایگان هستند. این حجم زیاد، سکسِ پورن را به جای سکس واقعی، برای تماشاگران جا می‌زند. پورن استفاده‌های مشروعی در آموزش و درمان سکس دارد، به همان اندازه هم بد است، خیلی برای سکس آسیب‌زاست. پورنوگرافی به صحنۀ تعقیب‌وگریز در فیلم‌های سینمایی اکشن شباهت دارد؛ تماشای آن‌ها هیجان‌انگیز و جالب است، اما شیوۀ درست رانندگی این نیست.

«آنچه واقعیت دارد»
ماری و جک سیلوا فیلم پورن تولید می‌کنند؛ اما سکس واقعی آن‌ها بسیار با پورن متفاوت است. ماری می‌گوید: «شیطنت فوق‌العاده‌ای در سکس شخصی ما وجود دارد. من با دخول ارضا نمی‌شوم؛ به همین دلیل او کلیتوریس مرا با دست ماساژ می‌دهد. بعد از سکس در محل کار، خوشایند است که در خانه به واقعیت برگردیم.»

پانویس‌ها:
[۱] Maria Silva
[۲] Marie and Jack: A Love Story
[۳] First Amendment یا متمم اول قانون اساسی آمریکا که در ۱۵ دسامبر ۱۷۹۱ به عنوان یکی از ده متمم قانونی منشور حقوق ایالات متحده آمریکا گنجانده شد.
[۴] Viagra
[۵] Sphincter عضله مقعد است که در سکس آنالِ ناگهانی، بسیار آسیب‌پذیر است.
[۶] Butt Plug یا درپوش مقعدی نوعی اسباب‌بازی جنسی است که داخل مقعد قرار گرفته و باعث تحریک جنسی می‌شود.

منبع: Psychology Today


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016