جمعه 30 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

چهار ایرانی در کرکوک توسط داعش کشته شدند

5809d0a5c3618872628b4639.jpg
صدای آمریکا خبرگزاری های ایران به نقل از مقام های وزارت خارجه این کشور تایید کرده اند که دست کم چهار تکنسین ایرانی در حمله انتحاری داعش در شهر کرکوک عراق کشته شده اند.

به گزارش رویترز، بامداد روز جمعه ۲۹ مهر، حملاتی به شهر کرکوک انجام شد که یکی از عملیات در نیروگاه برق دبس در ۴۰ کیلومتری شمال غرب کرکوک بود. این مکان، کارگاه‌های مربوط به نیروگاه‌سازی بود که آن پیمانکاران ایرانی مشغول فعالیت بودند.

ابتدا سفیر ایران در عراق اعلام کرد سه تن از تکنسین‌های ایرانی که در یک پروژه نیروگاهی در شهر کرکوک فعالیت می‌کردند «در اثر حمله تروریستی به شهادت رسیدند.» ساعتی بعد سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تایید مرگ نفر چهارم خبر داد سه ایرانی نیز در این حادثه زخمی شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حمله انتحاری داعش به نیروگاه در کرکوک یکی از دهها عملیاتی است که از پنج روز پیش و همزمان با عملیات ارتش عراق برای آزاد سازی شهر موصل، مرکز این گروه در عراق صورت گرفته است.

در این حمله انتحاری، علاوه بر چهار ایرانی، ۹ نفر دیگر کشته شده اند.

در روز جمعه، غیر از نیروگاه برق، به یک مرکز دولتی، دفتر پلیس و یک بخش دیگر از شهر کرکوک حمله انتحاری مشابهی شده بود.

هرچند تا ساعتی بعد از این حملات صدای تیراندازی شنیده می شد اما به نوشته آسوشیتدپرس، یکی از فرماندهان پلیس اعلام کرد وضعیت در شهر کرکوک تحت کنترل است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016