شنبه 1 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نصب بیلبوردهای خامنه‌ای و اردوغان در قاهره جنجال آفرید

العربیه - نصب بیلبوردهای تبلیغاتی فیلمی مستند که از تلویزیون "الغد العربی" پخش می‌شود در مصر جنجال آفرید.

یکی از این بیلبوردها عکسی از علی خامنه‌ای، رهبر ایران را به نمایش گذاشته که در حال گرفتن عکس سلفی با برج‌هایی در کشورهای خلیجی است.

EgyptErdogKhmn0.jpg

EgyptErdogKhmn1.jpg

یک منبع امنیتی مصری اعلام داشت بیلبوردی که علی خامنه‌ای رهبر انقلاب ایران را نشان می‌دهد و به منظور تبلیغات کانال ماهواره‌ای "الغد العربی" در جاده المحور نصب شده بود پایین آورده شده است.

این منبع به "العربیه.نت" گفت که بیلبورد دیگری که متعلق به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه است هم پایین آورده شده و در این رابطه کانال یادشده در جریان قرار گفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی دیگر یک مقام مسئول در دانشگاه الازهر ضمن نکوهش شدید اقدام کانال "الغد" به نصب بیلبورد رهبر ایران در جاده المحور در مسیر شهرک 6 اکتوبر (قاهره) به روزنامه "المصری الیوم" گفت "نصب این بیلبورد به هر دلیلی که باشد نکوهش برانگیز است و باعث خشم شده است".

EgyptErdogKhmn2.jpg

در توضیح دلیل نصب این بیلبورد، عبداللطيف المناوی، مدیر کانال ماهواره‌ای "الغد العربی" گفت، که دلایل پایین آوردن این بیلبوردها را درک می‌کند، وی تاکید کرد که بیلبوردهای تبلیغاتی ویژه این کانال حاوی عکس‌های خامنه‌ای و اردوغان عملا پایین کشیده شده است.

المناوی در بیانه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد که منظور کانال رساندن پیام مشخصی به وسیله این بیلبوردها بود، تا از این طریق توسعه‌طلبی رژیم ایران در منطقه خلیج را منعکس کند.

EgyptErdogKhmn3.jpg

وی در ادامه گفت در هر صورت در این باره توافق نظر به عمل آمده، بیلبوردها پایین آورده شد و مشکل پایان یافت.

یک مقام مسئول در کانال الغد العربی گفت:"نصب عکس خامنه‌ای در حالی که تصویر پایتخت‌های کشورهای خلیج عربی در پشت او قرار دارد و نیز عکس اردوغان که بر تخت ادعایی‌اش نشسته در حالیکه تصویر مردم ترکیه در پشت میله‌ها نشان داده شده‌اند، واضح است. دو عکس دیگر از وزرای خارجه آمریکا و روسیه در حالی که تصویر سوریه در آتش می‌سوزد در پشت آنها نمایان است که بیانگر ماهیت کشمکش روسیه و آمریکا در سوریه است."

او تاکید کرد که نصب این بیلبوردها تنها به منظور رساندن چنین پیام‌هایی بود.

منابع رسانه‌ای در کانال "الغد العربی" به "العربیه.نت" گفتند که این بیلبوردها سوء تعبیر شدند، لذا پایین آوردن آنها ضرورت یافت، تا سوء فهم پیش آمده و این سردرگمی غیر عمدی متوقف شود، زیرا این کانال بازگوکننده آرمان‌ها و آرزوهای مردم عرب است و با طعم‌ورزی‌ها و مداخله‌های رژیم ایران در جهان عرب و منطقه خلیج مخالف است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016