یکشنبه 2 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

شهرداری ۵۰ هزار متر زمین، متری ۱۵۰ هزار تومان به خیریه‌ همسر قالیباف واگذار کرده است

کلمه – عضو شورای شهر تهران خبر داده که شهرداری حدود ۵۰ هزار متر زمین با قیمت کمتر از متری ۱۵۰ هزار تومان را به خیریه‌ای فروخته که همسر قالیباف عضو هیات امنای آن است.

به گزارش کلمه، رحمت‌الله حافظی، عضو شورای شهر تهران که طی دو ماه گذشته بیشترین پیگیری‌ها را در این شورا درباره‌ی واگذاری املاک مردم به افراد خاص از سوی شهرداری انجام داده بود، در توییتر خود افشا کرده است: واگذاری ۴۹۶۰۸ متر زمین در منطقه ۲۲ به خیریه ای که همسر قالیباف عضو هیات امنای آنجاست به قیمت هر متر ۱۴۹ هزار تومان از مصادیق خدمت به شهدا!

0cfc4fb5cb6.jpg

در همین باره دفتر شهردار تهران در بیانیه ای با تایید این خبر توجیه کرده است که اعضای شورای شهر تهران، به دلیل منحصر به فرد بودن این پروژه و ابعاد فرامنطقه ای آن، از ابتدا در جریان اتفاقات و روند پیشرفت آن بوده اند؛ و مصوبات متعددی جهت پیشرفت این پروژه ممتاز درمانی کشور داشته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بیش از دو ماه از افشای رانت‌خواری شهرداری تهران در واگذاری املاک نجومی با قیمت‌های بسیار ناچیز به افراد خاص می‌گذرد و در این میان نه تنها دستگاه قضا هیچ برخوردی با شهرداری و شخص قالیباف نداشته است، بلکه در این میان رسانه‌هایی که پیگیر این ویژه‌خواری و فساد علنی بوده‌اند تهدید و تحدید شده و یاشار سلطانی، مدیر مسئول سایت معماری‌نیوز به اتهام انتشار گزارش سازمان بازرسی و نظارت بازداشت شده است.

حافظی روز گذشته در این باره نیز توییت کرده است: اگر اتهام یاشار سلطانی صرفا انتشار مکاتبه سازمان بازرسی باشد، ظلمی به او شده که هنوز هم ادامه دارد. این رفتار دور از شان قوه قضاییه است.

سایت معماری‌نیوز اولین سایتی بود که گزارش سازمان بازرسی درباره‌ی فروش املاک خاص و رانت‌‌خواری شهرداری تهران را منتشر کرد. گزارشی که واکنش‌های زیادی در پی داشت اما محمدباقر قالیباف تنها به جوابی کوتاه بسنده کرد. او مدعی شد که عمل شهرداری در فروش زمین‌های مردم به مدیران و نزدیکانش قانونی بوده است.

چند روز پس از انتشار این گزارش ابتدا سایت معماری نیوز فیلتر و سپس مدیرمسئول آن، یاشار سلطانی بازداشت شد.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای یک روز پس از انتشار خبر بازداشت در نشست خبری خود با خبرنگاران غلامحسین محسنی‌اژه‌ای گفت که گزارش سازمان بازرسی نباید منتشر می‌شد. او البته دلیلی برای این مخفی‌کاری نیآورد و در مقابل خبرنگاری که می‌پرسید پس چرا اخبار فیش‌های نجومی باید منتشر می‌شد پاسخی نداشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016