سه شنبه 4 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

توضیحات وزیر اطلاعات درباره سفر سناتور آمریکایی به ایران


محمود علوی، وزیر اطلاعات

وزیر اطلاعات گفت: مطالعه نفوذ در همه این عرصه‌ها باید باشد و هر حرکت مشکوکی باید رصد شود تا جلوی نفوذ گرفته شود اما سوءاستفاده از نفوذ، مقابله با آن را به انحراف می‌کشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در پاسخ به سوال سه نماینده مجلس در صحن علنی اظهار داشت: همانطور که آقای کریمی قدوسی گفتند مقام معظم رهبری به پروژه نفوذ اشاره کرده‌اند و همه دستگاه‌ها باید نسبت به این هشدار‌ها حساسیت داشته باشند و طبیعی است دستگاه‌های اطلاتی باید حساسیت بیشتری داشته باشند.

او گفت: مسئله نفوذ حساسیت بیشتری دارد و باید هم مبادی نفوذ و هم هدف دستگاه نفوذ کننده و هم روش و عناصر و ابرازهای آن و همچنین راه‌ها و انواع نفوذ را باید شناسایی کرد. در عرصه‌های نفوذ همچنین باید عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را بررسی کرد؛ طبیعی است مطالعه نفوذ در همه این عرصه‌ها باید باشد و هر حرکت مشکوکی باید رصد شود تا جلوی نفوذ گرفته شود اما سوءاستفاده از نفوذ، مقابله با آن را به انحراف می‌کشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علوی گفت: در مبارزه با نفوذ باید مطالعه دقیق داشته باشیم و این از لوازم کار مقابله با نفوذ است. وزارت اطلاعات همانگونه که در کمیسیون تخصصی هم توضیح داد بر مساله نفوذ اشراف کامل اطلاعاتی دارد. اقدامات لازم را انجام داده هر جا مصداقی از نفوذ بوده بدون تسامح بر آن ضربه وارد کرده است.

او ادامه داد: بار‌ها رهبری از نقش وزارت اطلاعات در مقابله با نفوذ و جلوگیری از نفوذ به کشور تقدیر کردند. لازمه مقابله با نفوذ این نیست درب‌های کشور بسته شود، یک وقت در زمستان حشرات به منزل وارد می‌شوند نوعا زمینه نفوذ کمتر است، ولی وقتی بهار شد درب را باز می‌کنیم و احتمال ورود حشرات وجود دارد. راه جلوگیری از ورود حشرات بستن پنجره و محروم شدن از هوای بهاری نست سربازان امام زماتن توری هوشمندی است که جلوی نفوذ حشرات موذی را گرفته و امکان استفاده از هوای بهاری را می‌دهد.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در مورد مصداق نفوذ سفر آقای به نام «جیمز داباکیس» رییس سنای یکی از ایالت‌های آمریکایی بود، مثل اعضای شورای شهر در یکی از استان‌های ما. وی سناتور فدرال آمریکا نیست و وزارت اطلاعات بر هر تروریستی که بدون گذرنامه از مرزهای غیررسمی و پنهان کاری وارد می‌شوند، اشراف دارد و زیر ضربه برده و تاکنون نتوانستند امنیت را در ایران به چالش بکشند و وزارت اطلاعات مجال تحرک به آن‌ها نداده است. در چنین شرایطی آیا امکان دارد وزارت اطلاعات بر مرزهای رسمی اشراف اطلاعاتی نداشته باشد؟ ما بر ورود این آقا یا فرد دیگری اشراف کامل اطلاعاتی داشته و ورود اقامت و بازدید و دیدار‌ها و ترددهای او تحت اشراف اطلاعاتی بوده است. نباید به سادگی نیازهای اطلاعاتی دشمن را از تریبون‌های عمومی در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

سال ۹۴ سفر ۶روزه داباکیس حساسیت دارد اما سفر ۱۵روزه او در سال ۸۹ مشکل نداشته است!

علوی با یادآوری اینکه «جیمز داباکیس» در سال ۸۹ نیز به ایران سفر داشته، گفت: وی در ۱۸ شهریورماه وارد کشور شده و ۲۴ شهریور ماه از کشور خارج شده‌اند؛ یعنی به مدت ۶ روز در کشور ما حضور داشتند در حالی که در سال ۸۹، ۱۶ شهریور ماه وارد و ۳۰ شهریور ماه از کشور خارج شده است. حال جای این سوال باقی است که چرا وزارت اطلاعات در سال ۹۴ باید نسبت به سفر ۶ روزه وی حساسیت نشان دهد اما سفر ۱۵ روزه وی در سال ۸۹ مشکل نداشته، البته ما تاکید می‌کنیم که در خصوص مسئله نفوذ ایشان رصد کرده‌ایم و مسائل را بررسی خواهیم کرد.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال دیگر نمایندگان در خصوص همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با شرکت فرانسوی «گیم کالکشن» تصریح کرد: در هر سال دو بار این نمایشگاه برگزار می‌شود و شرکت‌هایی که در دنیا بازی‌های رایانه‌ای تولید می‌کنند در آن حضور و تبادل‌نظر می‌کنند. کشور ما نیز به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده بازی‌های رایانه‌ای دعوت به حضور در این نمایشگاه شده است.

او افزود: این نمایشگاه همانند برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در کشور خودمان است که اول فصل بهار در سانفرانسیسکو و آخر فصل بهار در چین برگزارمی شود. در واقع تولید بازی‌های رایانه‌ای ایران به لحاظ تکنولوژی مورد توجه قرار گرفته کمااینکه مقام معظم رهبری در خصوص بازی‌های رایانه‌ای در بیانات مختلف هم بر اثرگذاری آنها و هم بر تولید و توجه به این بازی‌ها تاکید کردند.

علوی ادامه داد: این همکاری و حضوردر نمایشگاه امکان انتقال پیام فرهنگی ایران به کشورهای دیگر را فراهم می‌کند تا این پیام فرهنگی از طریق صلح به سایر کشور‌ها ارائه شود، البته زمینه قاچاق بازی‌های رایانه‌ای نیز منتفی می‌شود. همچنین امکان پالایش این بازی‌ها ایجاد می‌شود و امکان نفوذ بازی‌های رایانه‌ای جمهوری اسلامی ایران به بازارهای مختلف دنیا ایجاد می‌شود.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سومین سوال نمایندگان در خصوص سفر یکی از روسای دانشگاه‌ها به کشورهای خارجی تصریح کرد: سفر شهروندان ایرانی به کشورهای مختلف دنیا غیر از رژیم اشغالگر قدس از نظر قانونی و شرعی اشکال ندارد. سفرهای انجام شده نیز شخصی یا ماموریتی و برای فرصت مطالعاتی و آموزشی با بودجه عمومی است.

او تصریح کرد: سفرهای شخصی مردم جز در مواردی که به مسئله نفوذ مربوط باشد به ما ارتباطی ندارد در مورد سفرهای ماموریتی و فرصت‌های مطالعاتی و آموزشی نیز دستگاه‌های مرتبط با ماموریت واگذار شده مسئول هستند البته ما بر موضوعا اطلاعاتی و نفوذ یا سوءاستفاده از دسترسی و تخلیه اطلاعات اشراف کامل داریم. در صورتی که بر ما مسلم شود این افراد در سرویس‌های دشمنی ورود پیدا کنند با آن‌ها برخورد خواهیم کرد. مصداق مورد نظر نمایندگان تحت اشراف اطلاعات بوده و هیچ موردی که زمینه نفوذ، زمینه مظنون بودن فراهم کند در آن وجود نداشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016