پنجشنبه 6 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

"جمهوری اسلامی گفته شهروندتان را می‌خواهید؟ چهار میلیون دلار باید بدهید"

خبرگزاری ایرانشهر - «نذار ذکا» شهروند لبنانی‌آمریکایی که در زندان جمهوری اسلامی ایران در بند است، از طریق وکیل خود اعلام کرد که رژیم اسلامی برای آزادی او از زندان، چهار میلیون دلار از دولت آمریکا طلب باج کرده است.

2016102g.JPG

جیسون پابلت وکیل آقای ذکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این باج‌خواهی حکومت جمهوری اسلامی، نقض آشکار قوانین بین المللی و کنوانسیون ژنو و مصداق بارز گروگانگیری است. سواستفاده از وضعیت نذار ذکا و دیگر آمریکاییان دو ملیتی برای گرفتن امتیاز از ایالات متحده و قدرت های دیگر جهانی است.»

به گفته آقای پابلت، نذار ذکا توسط نیروهای سپاه پاسداران در پاییز گذشته دستگیر شده و در این مدت تحت شکنجه‌های روانی و رفتار تحقیرآمیز و غیر انسانی بوده است. او در این مدت بسیار ضعیف و بیمار شده و نیازمند فوریت‌های پزشکی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حکومت جمهوری اسلامی، اتهام آقای نذار ذکا را جاسوسی اعلام کرده و وی را به ده سال حبس و پرداخت چهار میلیون و دویست هزار دلار جریمه محکوم کرده است.
چندی پیش فاش شدن پرداخت نزدیک به 1.3 میلیارد دلار به رژیم جمهوری اسلامی از سوی دولت ایالات متحده در ژانویه گذشته که همزمان با آزادی جمعی از ایرانی تباران آمریکایی زندانی در ایران بود، موجب اعتراض جمهوری خواهان آمریکایی شد و آنها دولت پرزیدنت اوباما را به باج دهی به رژیم اسلامی متهم کردند.

آقای ذکا 14 سپتامبر سال گذشته به دعوت رسمی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ایران و برای سخنرانی در یک کنفرانس به ایران سفر کرده بود اما توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران بازداشت شد. همزمان با وی دو روزنامه نگار نیز در تهران دستگیر شدند. این دستگیری‌ها پس از آن بود که رهبر جمهوری اسلامی از پروژه تخیلی نفوذ سخن به میان آورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016