جمعه 7 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

سعید قاسمی: فرزند ما در دانشگاهی درس می‌خواند که در جشن فارغ‌التحصیلی با عکس مریم رجوی سلفی می‌گیرد

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - مهر نوشت:عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برخی معتقدند امروز دنیای تعامل است و نه جنگ، گفت:اینها بدانند که رهبر معظم انقلاب در خط مقدم مبارزه باجنگ نرم قرار دارند.

سردار سعید قاسمی در نشست بصیرتی جنگ نرم جبهه فرهنگی در شاهرود ضمن اشاره به اینکه برخی دنیای امروز را دنیای تعامل می دانند و همیشه در این پرسش هستند که در این دنیا چرا سخن از جنگ است، ابراز داشت: ۳۸سال از انقلاب اسلامی می گذرد و برخی بی خردانه می پرسند دستاورد این ۳۸سال چه بود که امروز سخن از جنگ می رانید، بیائید کدخدا بودن آمریکا را بپذیرید و با آن صلح کنید. اما این گروه سخت در اشتباه هستند.

وی افزود: متاسفانه روزی را در تقویم به نام روز تعامل، گفتگو با تمدن‌ها و یوم التعامل با کدخدا گنجانده اند و ما هنوز نمی دانیم که متاسفانه چه کلاهی از این غفلت و بی بصیرتی بر سرمان رفته است که امروز درس حسین فهمیده را نیز از کتاب درسی بچه هایمان بیرون می کشند.

4A5AEDFD-39AA-4ED1-9BA0-0D985BCBDEB9-904-000004494F7E1F23_tmp.png



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این فرمانده سال‌های دوران دفاع مقدس بیان داشت: بچه هایمان که امروز تربیتشان حتی در دستانمان نیست از درسی محروم شدند که قرار بود در کلاس ششم گنجانده شود اما بعدها وزیر اعلام داشت، این موضوع را فراموش کرده ایم اما به معلمان توصیه می کنیم آنرا در خارج از کتاب، درس دهند اما حقیقت این است که درس حسین فهیمده از کتب درسی مان پرکشید.

سلطنت طلب ها نخستین تهدید

قاسمی بیان داشت: چه کسی امروز اختیار فرزندش را دارد، فرزند ما در دانشگاهی درس می خواند که در روز جشن فارغ التحصیلی در کنار عکس مریم رجوی سلفی می گیرد و رئیس دانشگاه می گوید اشتباه شده، آنوقت است که این فرزند به منزل آمده و از شما می پرسد مریم رجوی کیست؟ و اگر فردا در جبهه آنها حضور یافتند نباید تعجب کنیم چون نه در کتب درسی این مسائل آمده و نه ما اینها را برایشان تعریف کرده ایم.

قاسمی بیان داشت: ایران اسلامی از ابتدای انقلاب با ۴۰نوع تهدید مواجه بود که برخی از آنها هنوز هم تداوم دارند.

وی افزود: نخستین تهدید که انقلاب با آن روبرو بود نیم پهلوی ها و سلطنت طلب‌ها بودند که همچنان نیز حضور دارند و هر از گاهی در زمان انتخابات، نامزدی را بر می گزینند و درباره آن پیام می دهند، عده ای هم از آنها استقبال می کنند لیکن چه بخواهیم و چه نخواهیم اینها هستند و خودنمایی می کنند.

نهضت آزادی دومین تهدید

این استاد دانشگاه دومین تهدید را نیروهای نهضت آزادی دانست و گفت: سومین تهدید توده ای ها بودند که در چند وجه شامل تندرو، کندرو، میانه رو داشتند.

وی افزود: فرقانی‌ها چهارمین تهدید بودند که معتقد بودند باید دنیا را غرق در فساد کرد تا مقدمات ظهور فراهم شود، اینها بودند که مطهری، بهشتی و... را ترور کردند چرا که معتقد بودند این تئوریسین ها انقلاب را به مسیر هدایت راهنمایی می کنند و باید از بین بروند.

وی همچنین درباره تهدیدات بعدی پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: عمال انگلیسی دیگر تهدیدی بودند که خود به چند دسته تقسیم می شدند، ابتدایشان تجزیه طلبانی بودند که در طول سه دهه انقلاب اسلامی اگر رهبری مقتدر و ولایی و حضور مردم در صحنه نبود می توانستند ضربات مهلکی به بدنه نظام وارد کنند.

این استاد دانشگاه از مجاهدین به عنوان تهدیدی دیگر برای انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: من با به کار بردن لفظ منافقان برای این گروه مخالف هستم چراکه منافق یعنی کسی که به ظاهر در نظام است که اما اینان چندین سال است که مسلحانه عناد می ورزند و با جاسوسی برای صدام و آمریکا راهشان را مشخص کردند.

انقلاب تهدیدات غیرمسلحانه ای نیز داشته است

کارشناس فرهنگی و سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با بیان اینکه تا کنون تمام تهدیدات مسلحانه بودند اما نظام تهدیدات غیرمسلحانه نیز همراه داشت، گفت: حجتیه نخستین تهدید غیرمسلحانه بود که مانند برخی فرق دیگر، مواضع ضدانقلابی را تبلیغ می کرد و به فساد دامن می زد تا به ظاهر ظهور را تعجیل کند این ها مصداق بارز تفکر منفی گرایی محض بودند.

قاسمی درباره دیگر تهدیدات، گفت: تهدید دیگر بنی صدر بود، در تاریخ جنگ های دنیا سابقه ندارد فرمانده کل قوای یک کشور جاسوس طرف دیگر باشد و متاسفانه این امر در ایران اسلامی رخ داد و تمام عملیات ما را با ریز جزئیات در اختیار صدام قرار می داد و حتی نمی گذاشت مردم از کشور دفاع کنند .

وی درباره عراق و تهدید او برای انقلاب اسلامی، گفت: جنگ ایران و عراق جنگ جهانی سوم بود چرا که ما در بین اسرا از ۱۸ملیت افرادی داشتیم و ۳۷کشور مستقیما با ایران در جنگ بودند. کجای این نبرد را می توان جنگ ایران و عراق نامگذاری کرد که هواپیما، تانک، تفنگ و سلاح شیمیایی از یک کشور دیگر باشد و کشته ها از ایران اسلامی.

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بیان داشت: تهدید دیگر انقلاب اسلامی امروز روزنامه های زنجیره ای، کنسرت گذاران، قلم به‌دستان و ... هستند که کمر به نابودی بسته اند و با شیب ملایم به سوی براندازی حرکت می کنند و اگر آمریکا، انگلیس، آلمان، اسرائیل و کشورهای معاند تا جیبوتی را برشماریم تهدیدات ۴۰ گانه نظام اسلامی تمام می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016