یکشنبه 14 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعدام یک زندانی پس از استرداد به ایران

خبرگزاری هرانا – یک زندانی به نام “نعمت رحمانی گرمی” پس از تحمل ۱۵ سال حبس در کشور آذربایجان حدود دو ماه قبل به ایران تحویل داده شد. آقای رحمانی با فاصله کمی از استرداد در زندان اردبیل به چوبه دار آویخته شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، «نعمت رحمانی گرمی» در ماه آگوست ۲۰۱۶ همزمان با سفر رئیس جمهور ایران به جمهوری آذربایجان پس از تحمل ۱۵ سال حبس در زندانهای این کشور به ایران استرداد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نامبرده اندکی پس از استرداد در تاریخ ۱۴ آبان ماه سال جاری در زندان مرکزی اردبیل به دار آویخته شد. پیکر او پس از اعدام به خانواده اش تحویل داده شد.

از اتهامات این شهروند اطلاع دقیقی در دست نیست. منابع مختلف اتهامات مختلفی از جمله حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز تا اتهامات امنیتی را در مورد ایشان طرح کرده اند ولی تا زمان تنظیم این خبر هرانا امکان تایید مستقل جزییات پرونده و اتهامات نعمت رحمانی را ندارد.

آقای رحمانی که تبعه ایران بود ۱۵ سال قبل از ایران به مقصد کشور جمهوری آذربایجان گریخت ولی به دلایل نامعلومی در آنجا نیز راهی زندان شد و حبسی ۱۵ ساله را تحمل کرد.

لازم به ذکر است ایران و جمهوری آذربایجان قرارداد استرداد مجرمین با یکدیگر امضا کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016