یکشنبه 14 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اردوغان: به روسیه، ایران و چین پیشنهاد دادم با دلار معامله نکنیم

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد به رهبران کشورهای روسیه، چین و ایران پیشنهاد مبادله اقتصادی کالا و خدمات با پول های ملی را داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


• پیش بینی می شود پیشنهاد جدید اردوغان با واکنش منفی دولت آمریکا مواجه شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه " حریت " ترکیه، اردوغان دیروز در آیین افتتاح یک مرکز تجاری در شهر استانبول با اشاره به این موضوع گفت: به ولادیمیر پوتین پیشنهاد دادم با پول های ملی مان مبادله کنیم، به او گفتم : هر آنچه ما از شما می خریم "روبل" بپردازیم و هر آنچه شما از ما می خریدبا "لیره " پرداخت کنید."

اردوغان افزود: چنین پیشنهادی را خطاب به رهبران چین و ایران نیز ارایه کرده است.

اردوغان : به روسیه، ایران و چین پیشنهاد دادم با دلار معامله نکنیم
ترکیه که از عضویت در اتحادیه اروپا دلسرد شده است، در ماه های گذشته چشم به عضویت در سازمان همکاری های "شانگهای" و توسعه مناسبت سیاسی و اقتصادی خود با کشورهای روسیه، چین و هند دوخته است.

اردوغان در حالی از تبادل اقتصادی با کشورهای ایران، روسیه و چین با پول های ملی کشورها سخن گفته که در هفته های گذشته ارزش پول ملی این کشور در برابر دلار در یک سقوط آزاد بی سابقه به پایین ترین حد از زمان بحران بزرگ اقتصادی این کشور در فاصله سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ رسیده است.

ارزش برابری لیر در برابر دلار آمریکا که در زمان آغاز اصلاحات اقتصادی و حذف ۶ صفر از واحد پول ترکیه حدود ۱.۶ لیر در برابر هر دلار آمریکا بود، هم اینک به بیش از ۳.۴ لیر در برابر هر دلار آمریکا سقوط کرده و ارزش آن نصف شده است.

پیش بینی می شود پیشنهاد ترکیه به عنوان متحد عضو ناتوی آمریکا به کشورهایی چون روسیه و چین و ایران برای حذف دلار از مبادله اقتصادی با واکنش منفی ایالات متحده آمریکا و ارکان های اقتصادی واشنگتن مواجه شود.

اقتصاد ترکیه در ۳ سال گذشته و متعاقب بحران های سیاسی داخلی این کشور – بر سر اعتراضات در میدان تقسیم استانبول و سپس بحران فساد مالی اعضای کابینه اردوغان – و نیز حملات تروریستی و بحران امنیتی و کاهش محسوس ورود گردشگران خارجی به این کشور، در وضعیت بحرانی است.

اردوغان همچنین در سخنرانی دیروز خود به مردم کشورش درباره نگهداری ارزهای خارجی به ویژه دلار هشدار داد و گفت برای بالا بردن ارزش پول ملی کشورشان کسانی که ارزهای خارجی نگهداری می کنند، بهتر است ارزها را در بازار به طلا یا لیره تبدیل کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016