يكشنبه 14 آذر 1395

حمله به تجمع کارگران شرکت واحد و بازداشت معترضان

زمانه ـ تجمع کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای پیگیری تسهیلات بلاعوض مسکن در برابر شهرداری تهران، با حمله نیروی انتظامی به کارگران معترض و بازداشت چند تن از آن‌ها به تشنج کشیده شد.

این تجمع صبح یکشنبه ۱۴ آذر برگزار شد و کارگران با شعارهای «شهردار بالانشین، مشکل ما رو ببین»، «قالیباف قالیباف، پول مسکنم کجاست؟» و «کارگران دردمند، در تب‌وتاب مسکن»، دست به اعتراض زدند.

ابتدا نیروی انتظامی خیابان منتهی به شهرداری تهران را بست و از ادامه تجمع رانندگان در این منطقه جلوگیری کرد اما معترضان به خیابان خیام رفتند و در آن‌جا به اعتراضات خود ادامه دادند.

نیروی انتظامی برای پراکنده کردن کارگران به آن‌ها یورش برد و بنا به گزارشی که در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده، «۲۰ تن از کارگران» را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه پیش از این در بیانیه‌ای از رانندگان و کارگران شرکت واحد خواسته بود تا «برای رفع بی‌عدالتی‌های مدیریت در مورد مسکن کارگران» در این تجمع، با لباس فرم و چنان‌چه تمایل داشته باشند همراه با خانواده‌های خود شرکت کنند.

به‌گفته این سندیکا طی دو سال گذشته به‌رغم مراجعات دسته‌جمعی رانندگان و کارگران، تسهیلات بلاعوض مسکن به آن‌ها پرداخت نشده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران می‌گوید مصوبه شورای مسکن مبنی بر برخورداری کارگران از تسهیلات بلاعوض مسکن تصویب شده اما اجرای آن، تحت تأثیر افشای واگذاری املاک نجومی به برخی از مدیران شهرداری و نمایندگان شورای شهر تهران، متوقف شده است.

واگذاری غیرقانونی املاک شهرداری تهران در شهریورماه سال جاری افشا شد. بر اساس تحقیقات «سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت» در ایران، دستور مستقیم محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در واگذاری ۱۱۰ خانه‌ ویلایی محرز است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفته است با وجودی ‌که سه سال از موعد تحویل واحد مسکونی کارگران گذشته و ساخت پروژه کمتر از ۵۰ درصد بوده است، مدیریت و تعاونی مسکن به وعده‌هایی که برای ادامه ساخت داده بود، عمل نمی‌کنند.

در سال ۹۲ شورای مسکن شهرداری مصوبه‌ای در پیوند با چگونگی بهره‌مندی کارگران شرکت واحد از تسهیلات بلاعوض مسکن صادر کرد و شهرداری تهران مبلغ ۷۵ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به کارگران در نظر گرفت اما همچنان کارگران شرکت واحد نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.


Published from gooya news {http://news.gooya.com}
Copyright © 2009 news.gooya.com
All rights reserved for the original source