پنجشنبه 23 دی 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزیر خارجه پیشنهادی آمریکا: توافق هسته‌ای با ایران باید بررسی شود


رکس تیلرسون

زمانه ـ رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه پیشنهادی آمریکا در نشست مجلس سنا برای بررسی صلاحیت احراز این سمت گفت نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را افزایش خواهد داد.

رکس تیلرسون در مجلس سنا: توافق هسته‌ای با ایران توان این کشور در دستیابی به سلاح هسته‌ای را متوقف می‌کند اما برای همیشه مانع از آن نمی‌شود
رکس تیلرسون: توافق هسته‌ای با ایران توان این کشور در دستیابی به سلاح هسته‌ای را متوقف می‌کند اما برای همیشه مانع از آن نمی‌شود
به‌گزارش رویترز، رکس تیلرسون چهارشنبه ۱۱ ژانویه / ۲۲ دی در مجلس سنا حاضر شد تا به پرسش‌های نمایندگان این مجلس درباره پیشینه‌ و برنامه‌هایش پاسخ دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزینه پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در سخنان خود در پاسخ به پرسشی درباره توافقنامه هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ که در ماه ژوئیه ۲۰۱۵ به‌دست آمد، گفت برای آن‌که راستی‌آزمایی ایران در مورد توافق هسته‌ای تأمین شود باید توافق هسته‌‌ای و جوانب آن «به‌طور کامل مورد بررسی قرار گیرد» اما این توافق را محکوم نکرد.

به‌گفته تیلرسون توافق هسته‌ای با ایران توان این کشور در دستیابی به سلاح هسته‌ای را متوقف می‌کند اما برای همیشه مانع از آن نمی‌شود و توان خرید سلاح هسته‌ای را نیز از ایران نمی‌گیرد.

رکس تیلرسون افزود در صورتی که ایران توافق هسته‌ای را نقض کند باید مجازات شود.

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود اعلام کرده بود که در پی پیروزی‌اش توافق هسته‌ای با ایران را پاره خواهد کرد.

تیلرسون در بخش دیگری از سخنان خود اولویت آمریکا را مبارزه با تندروهای اسلامگرا دانست و آن‌ها را از گروه «دولت اسلامی» (داعش)، القاعده و اخوان‌المسلمین تا «عناصری در ایران» تعمیم داد.

تیلرسون گفت آمریکا نمی‌تواند نقض قراردادهای جهانی را آن‌طور که در مورد ایران عمل شده بپذیرد.

وزیر امور خارجه پیشنهادی آمریکا همچنین معاملات تجاری ابرشرکت «اکسان موبیل» که او زمانی مدیرعامل آن بود، با ایران، سوریه و سودان را «کاملاً قانونی» دانست.

معاملات تجاری «اکسان موبیل» با ایران توسط شرکت‌های تحت مدیریت آن در اروپا و در زمان تحریم‌های ایران انجام شده بود.

«اکسان‌ موبیل» بزرگترین شرکت نفتی در میان شرکت‌های هفت‌گانه بزرگ نفت در دنیا (موسوم به «سوپرماژور»ها) است. این شرکت روزانه سه میلیون و ۹۲۱ هزار بشکه نفت تولید می‌کند و بزرگترین پالایشگر این ماده در دنیا است. این شرکت در فهرست فوربس ششمین شرکت بزرگ جهان است و در سال ۲۰۱۴، در رده‌بندی سودآورترین شرکت‌ها در رتبه دوم قرار گرفت.

تیلرسون در سال ۱۹۷۵ به‌عنوان مهندس تولید به شرکت «اکسان‌ موبیل» پیوست بعد، از مدیران ارشد و سپس در ژانویه ۲۰۰۶ مدیرکل آن شد. در حال حاضر او از این شرکت بیرون آمده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016